Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 79. Граматична основа речення (практично)

Мета: навчальна — систематизувати знання учнів щодо граматичної основи речення; розвивальна — розвивати вміння визначати межі речень та їхні граматичні основи, логічне мислення, пам'ять, культуру усного й писемного мовлення, уміння аналізувати моральні дилеми, зважаючи на власний життєвий досвід; виховна — сприяти формуванню фінансової грамотності, бажання вчитися впродовж життя, розширювати свій кругозір.

Обладнання: підручник, презентація, словники, довідкова література.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок (синтаксичний практикум).

Очікувані результати: учні розрізняють речення та словосполучення; уміють визначати граматичну основу речення, пояснювати його зміст; цікавляться підприємницькою діяльністю; прагнуть стати успішними людьми.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Багатьом п’ятикласникам, напевно, здається, що про майбутню професію думати зарано, що у них попереду ще багато часу, що зараз вони для свого успіху мало що можуть зробити. Насправді багато для себе можна зробити вже тепер. По-перше, визначитися з метою, з тим, до чого є здібності, що можна розвивати. По-друге, опанувати фінансову грамотність, адже гроші необхідно вміти не лише заробляти, а й розумно витрачати. Про це разом із вивченням мовного матеріалу йтиметься на уроці.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Виконання вправи

Ø Визначте речення і словосполучення. Назвіть головні та залежні слова у словосполученні.

Дощ; ніч; осінні хмари; настала осінь; відлетіли птахи; сонце зайшло; сивий туман; туман стелиться; падає холодний осінній дощ; осінні зливи; жовте зів’яле листя; листя кружляє.

ІІІ. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Виконання вправ

Ø З поданих слів складіть речення-прислів’я, підкресліть у них підмет і присудок.

1. Не, кожух, чужий, гріє. 2. Ластівка, не, весни, робить, одна. 3. До, язик, доведе, Київ. 4. Не, ясла, коней, ходять, до. 5. Старий, не, віл, з, зверне, борозни. 6. Вода, не, в, встоїть, решеті.

Ø З-поміж двох варіантів виберіть правильний (нормативний) і запишіть.

Говорити по-українськи — говорити українською; тактична поведінка — тактовна поведінка; приймати участь — брати участь; остановка автобуса — зупинка автобуса; по замовленню — на замовлення; протягом місяця — на протязі місяця; гарно виглядати — мати гарний вигляд; стояти на сквозняку — стояти на протязі; згідно наказу — згідно з наказом.

Фізкультхвилинка

2. Робота з текстом

ПФ

Ø Прочитайте поради з «Книги юного підприємця», прокоментуйте їх.

Гроші — це насамперед різні можливості. Певну суму можна використати по-різному. Наприклад, купити всілякий непотріб, «проїсти», оплатити рахунки. Або відкласти на велике придбання, або покласти на депозит. Або віддати на благодійність, допомогти близьким. Або вкласти в справу, що може принести тобі значно більше грошей, а може, на жаль, і не принести.

(За С. Біденком, І. Золотаревич)

ЯК ПОПРОСИТИ КРЕДИТ НА СТАРТАП У БАТЬКІВ

Якщо ти вирішив позичити у батьків, то тільки ти знаєш, як це зробити. У будь-якому разі запам’ятай такі правила.

1) Чесно розкажи, що саме маєш намір робити. Не варто розповідати, що гроші збирають на ремонт класу або подарунок другові.

2) Повідом батьків про основну ідею свого бізнес-плану. Попроси у них поради і допомоги — іноді дорослі можуть звернути увагу на важливі нюанси. І ще: той, хто вкладає гроші, має право контролювати частину інвестицій.

3) Одразу обговори термін повернення кредиту. Підготуйся до запитання, як ти будеш повертати кредит, якщо щось піде не так, як задумав. Скажи батькам, що допоможеш їм у чомусь або повернеш борг за рахунок кишенькових грошей. Головне — продемонструвати, що ти знаєш, що робиш. І що готовий за це відповідати.

(За С. Біденком, І. Золотаревич)

Словникова робота

Підприємець — той, хто володіє промисловим, торговельним і т. ін. закладом, або організатор вигідних справ, прибуткових операцій.

Кредит — надання в борг матеріальних цінностей, грошей; позика.

Стартап (від англ. startup, дослівно «той, що стартував») — це процес виходу на ринок з інноваційним проектом новоствореної компанії за стислі терміни і зазвичай при мінімальних вкладеннях.

Бізнес-план — це економічне обґрунтування діяльності підприємства у ринкових умовах, програма його діяльності

Інвестиція — вкладений (інвестований) капітал; вкладення, вклад.

Ø Підкресліть у кожному реченні граматичну основу.

3. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Ø Які ще поради можна додати? (Заощадити гроші, подаровані родичами на день народження; виконати якусь нескладну роботу, наприклад роздавати флаєри чи то рекламні листівки тощо.)

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Придумати проект чи ідею стартапу (можна фантастичні).

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Мішень»

Ø Покажіть на мішені, настільки вам близька тема підприємництва та фінансової грамотності.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.