Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 80. Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення)

Мета: навчальна — ознайомити учнів із реченнями, у яких є тільки один головний член; продовжити роботу над формуванням умінь визначати граматичну основу речення, визначати односкладні речення з-поміж інших видів речень; конструювати односкладні речення та правильно використовувати їх у власному мовленні; розвивальна — розвивати культуру усного й писемного мовлення, логічне мислення, пам'ять; виховна — сприяти формуванню пошани й любові до слова, до рідної мови.

Обладнання: підручник, презентація, словники, довідкова література, малюнки-ілюстрації.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Очікувані результати: учні розрізняють двоскладні та односкладні речення; розуміють їхню структуру; уміють використовувати в мовленні; критично мислять; аналізують моральні дилеми, спираючись на власний життєвий досвід; усвідомлюють багатство виражальних засобів української мови, зокрема її граматичну досконалість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання. Озвучення придуманих проектів, ідей підприємницької, фінансової діяльності

ПФ

2. Коментар учителя

ПФ

— Зі свого досвіду можу сказати, що найкраща інвестиція, яка сприяє успіхові в житті,— це інвестиція у власну освіту, духовний та фізичний розвиток.

Міні-дискусія

Ø Чи погоджуєтеся ви з цією думкою?

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

III. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання теоретичного матеріалу за підручником, презентацією, наочними матеріалами

Замість підмета можна уявно підставити займенник.

Означено-особове: Любіть Україну, як сонце, любіть!

Неозначено-особове: На другий день тільки про повінь і говорили.

Узагальнено-особове: Журбою поля не виореш.

Безособові: Надворі світає. Багато слів написано пером.

Називні: Зима. Мороз.

2. Практична робота

Ø Поясніть зображені фразеологізми.

Зарубати на носі — добре, надовго запам’ятати.

Крокодилячі сльози — про удаване, нещире співчуття кому-небудь з приводу чого-небудь.

Мокра курка — безвольна, нерішуча або жалюгідна на вигляд людина.

Повзти як черепаха — рухатися повільно.

Водити за носа — обманювати, обдурювати.

Кіт у мішку — невдала покупка, невідоме.

Ø З п’ятьма фразеологічними виразами складіть речення, з’ясуйте їхній вид (двоскладні чи односкладні). Якщо односкладні, то визначте, до якої групи належать.

Фізкультхвилинка

3. Виконання вправи

Ø Поширте речення так, щоб утворилися тексти.

Варіант І. Настала осінь. Посохла трава. Похолоднішало. Стало жовтіти листя. Птахи відлетіли. Листя опало. Подув холодний вітер. Небо вкрилося хмарами. Дощ. Сумно.

Варіант ІІ. Холодно. Випав перший сніг. Все біле, тільки чорні ворони сідають на голі дерева. Діти радіють першому снігу.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Знати правила про односкладні речення. Виконати вправу з підручника на вибір.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

— Найбільше мені припав до душі вислів (фразеологізм, прислів’я), тому що...






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.