Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 82. Види речень за емоційним забарвленням: окличні й неокличні речення (повторення)

Мета: навчальна — повторити й поглибити з учнями набуті в початковій ШКОЛІ знання про види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням; удосконалювати вміння правильно інтонувати такі речення, ставити розділові знаки в них; розвивальна — розвивати навички виразного читання, уміння систематизувати матеріал; виховна — сприяти формуванню естетичного смаку.

Обладнання: підручник, презентація, словники, довідкова література, ілюстративні матеріали.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок.

Очікувані результати: учні розрізняють речення за наявністю головних членів речення, за метою висловлювання та за емоційним забарвленням; правильно інтонують речення, ставлять відповідні розділові знаки; уміють систематизувати вивчений матеріал; переймаються проблемами екології.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

ЕР

— Не секрет, що якість нашого життя залежить від чистоти навколишнього середовища. Сумнівно, що ми зможемо вплинути на якісь глобальні процеси, але кожен із нас може внести свою часточку. Разом це будуть мільйони часточок — чисте, зелене місто, селище, село; прозора вода в річці чи озері, стрункі ліси й кучеряві чагарники, посаджені на схилах. Над цим та багато іншим поміркуємо на уроці.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Виконання вправи

Ø Поділіть текст на речення.

ЕР

Друзі, ви давно були в нашому парку? (ПН) Там так гарно! (РО) Тільки якісь негідники позламували молоді деревця, насмітили. (РН) А вершечок молодої ялинки зрубали на Новий рік. (РН) Відірвали дверцята в «бук- кросингу» — «книжковій шпаківні». (РН) Не будьте байдужими! (СО)

Ø Прочитайте текст з відповідною інтонацією.

Ø Чи однакова інтонація в усіх речення? Чому? (Ці речення різні за метою висловлювання та емоційним забарвленням.)

2. Бесіда

Ø Якими бувають речення за метою висловлювання? (Розповідними, питальними, спонукальними.) За емоційним забарвленням? (Окличними, неокличними.) Наведіть приклади з тексту.

Ø Які розділові знаки ставлять у КІНЦІ РОЗПОВІДНИХ, питальних i спонукальних речень?

Ø Коли ставимо знак оклику?

3. Заповнення таблиці

Ø Прочитайте речення. Занотуйте до таблиці необхідні відомості про них.

Речення

Вид за наявністю членів речення

Граматична основа

Вид за метою висловлювання

Вид за інтонацію

Мій товариш знає якусь таємницю.

Двоскладне

Товариш знає

Розповідне

Неокличне

Коли хочеш що сказати, то подумай, як почати.

Односкладне

Хочеш сказати, подумай

Спонукальне

Неокличне

Світає!

Односкладне

Світає

Розповідне

Окличне

Невже все так і залишиться?!

Односкладне

Залишиться

Питальне

Окличне

Для приготування оладок беруть борошно, кефір, цукор та олію.

Односкладне

Беруть

Розповідне

Неокличне

Весна.

Односкладне

Весна

Розповідне

Неокличне

Не чіпайте гнізда птахів!

Односкладне

Не чіпайте

Спонукальне

Окличне

Фізкультхвилинка

4. П'ять хвилинок фінансової грамотності

Ø Прочитайте текст з відомої вам «Книги юного підприємця» та обговоріть його.

Збирати гроші у скарбничку — це не те що вчорашній, це позавчорашній день. Тобі потрібний рахунок, рух на якому можна відстежити. Це може бути рахунок у банку або електронний.

Переваги та недоліки електронних платіжних систем

Переваги

Недоліки

Ти залишаєшся анонімним для продавця, тому користуєшся електронним гаманцем — без обмежень віку.

Твій заробіток — твоя таємниця. Доступ до електронного гаманця лише у тебе, якщо ти, звісно, не повідомиш комусь пароль.

Швидкість і зручність платежів. Гроші переказуються миттєво, при наявності інтернету здійснити оплату можна вдома.

За допомогою електронної платіжної системи можна, заплативши відсоток, перерахувати будь-яку суму

Твої гроші зберігаються на чужому рахунку, ти контролюєш ту частину, що належить тобі.

Немає відсотків, що нараховуються за зберігання грошей у платіжній системі.

Ризики шахрайства.

Неможливість зняти готівку без комісії

(За С. Біденком, І. Золотаревич)

Ø Які з цих порад ви адресували б батькам, родичам, друзям? Чому?

Ø Наведіть приклади односкладних речень.

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити відомості про речення та розділові знаки в ньому. Виконати вправу з підручника за вибором учителя.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Займи позицію»

Ø Чи варто дітям перейматися проблемами екології, фінансів?









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.