Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 86. Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина

Мета: навчальна — ознайомити учнів із другорядними членами речення; навчити визначати їх у реченні; сформувати вміння ставити запитання до другорядних членів речення, виділяти їх у тексті умовними позначками; розвивальна — розвивати вміння школярів працювати колективно та самостійно; логічне мислення, творчу уяву, мовленнєві навички; виховна — сприяти формуванню інтересу до української мови, традицій українського народу.

Обладнання: підручник, презентація, художньо-публіцистичні тексти, ілюстративні матеріали.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні вміють розрізняти головні та другорядні члени речення, визначати їхні види; розуміють значення другорядних членів у реченні; прагнуть розвивати критичне мислення; мають початкові відомості про підприємництво; уміють застосовувати знання на практиці.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Аналіз творчої роботи

2. Розповідь учнями своєї версії розвитку подій, зображених в уривку з повісті зірки Мензатюк «Остання козацька шабля»

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

ПФ

— Навряд чи всі мріють стати підприємцями й готуються ними стати. Але вміння знаходити спільну мову з іншими, домовлятися, йти на компроміси заради досягнення благородної мети — потрібно всім. Про це ми говоритимемо на уроці під час вивчення теми уроку.

III. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання теоретичних матеріалів підручника про другорядні члени речення, презентації. Заповнення таблиці

Другорядні члени речення

Другорядний член речення

Додаток

Означення

Обставина

Що означає? На що вказує?

Предмет

Вказує на ознаку предмета

Вказує на ознаку дії (місце, час, причину тощо)

На які запитання відповідає?

Кого? чого? ким? чим? кому? чому? кого? що? на кому? на чому?

Який? чий? котрий? скільки?

Місця (де? куди? звідки?), часу (коли? як довго? відколи?), причини (чому? через що? з якої причини?), мети (для чого? з якою метою?), умови (за якої умови? у якому випадку?), допусту (незважаючи на що?), способу дії (як? у який спосіб?)

Спосіб вираження

Іменник, займенник

Прикметник, займенник

Іменник з прийменником, прислівником

Як позначають (підкреслюють)?

Пунктирна лінія

Хвиляста лінія

Риска-крапка

Приклад

Кликати (кого?) учня

Сонце (яке?) зимове

Співати (як?) голосно

2. Виконання практичних завдань

Ø Прочитайте текст. Знайдіть вказані другорядні члени.

Варіант І — додатки. Варіант ІІ — означення. Варіант ІІІ — обставини.

Красива осінь вишиває клени

Червоним, жовтим, срібним, золотим.

А листя просить: — Виший нас зеленим!

Ми ще побудем, ще не облетим.

Ліна Костенко

Фізкультхвилинка

Ø Прочитайте текст, прокоментуйте його і виконайте завдання.

ПФ

Можливо, для реалізації бізнес-ідеї потрібен ще хтось: партнер, друг, колега, радник. Навіть якщо не так, то одному починати бізнес нудно, важко чи навіть страшно. Якщо тебе ніхто не підтримує і не допомагає, можна припуститися багатьох помилок або просто облишити перспективну справу після перших труднощів. Тож шукайте напарника!

Будьте готові до того, що в процесі співпраці у вас виникатимуть суперечки. Це нормально. Важливо, щоб суперечки, розбіжності та непорозуміння не заважали спільній справі та вашим стосункам. Але як цього досягти? Є кілька простих, але ефективних методів.

1) Подумаймо про це завтра. У разі значних розбіжностей ви тиснете одне одному руки і розходитеся зі словами «завтра обговоримо це питання». Завтра буде менше емоцій, а отже, буде легше домовитися.

2) Звернімося до старших. Добре, якщо допоможуть батьки або бізнес-наставник. Головне — щоб ви обоє довіряли цій людині та були впевнені в її об’єктивності.

3) Разом шукаємо переваги і недоліки. Сідайте за стіл з аркушем паперу і ручкою. Фіксуйте письмово всі переваги та недоліки кожного з варіантів. Обирайте той, що отримав більше плюсів і менше мінусів.

(За С. Біденком та І. Золотаревич)

Ø Знайдіть у тексті спонукальні речення.

Ø З речень першого пункту виберіть означення.

Ø З речень другого пункту виберіть додатки.

Ø З речень третього пункту виберіть обставини.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Написати, якими способами ви знаходите спільну мову з людьми, якщо ви з ними в чомусь не згодні.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Термометр»

(На дошці зображено термометр. Учні, виходячи, позначають рисочкою рівень задоволення, отриманого на уроці.)









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.