Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 88. РЗМ № 19. Складання діалогу-розпитування «Твоє улюблене заняття» (з використанням реплік-речень, що містять додатки)

Мета: навчальна — повторити відомості про діалог та розділові знаки при ньому, про правила спілкування; розвивальна — розвивати критичне та образне мислення, навички складання діалогів, висловлення своїх думок та вражень; виховна — сприяти формуванню культури мовлення, прагнення до самопізнання та самовдосконалення.

Обладнання: підручник, презентація, зразки діалогів-розпитувань.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Очікувані результати: учні вміють складати діалоги-розпитування; вживають слова ввічливості; правильно використовують на письмі розділові знаки; уміють розповідати про улюблені заняття; усвідомлюють значення свого саморозвитку.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Дуже складно буває знаходити людям спільну мову, якщо вони не розмовляють між собою, не ведуть діалог, не йдуть на компроміси. Сьогодні ми потренуємося у складанні діалогів, щоб уміти застосовувати їх у різних життєвих ситуаціях.

ІІІ. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

1. Евристична бесіда

Ø Яку роль у житті кожного відіграє спілкування?

Ø Від чого воно залежить?

Ø Як називають розмову двох і більше осіб?

Ø Як називають слова кожного учасника діалогу?

Ø Як вести діалог?

Ø У яких стилях мовлення найчастіше використовують діалог?

2. Опрацювання матеріалів підручника, презентації. Висновки

Діалог — це різновид прямої мови, що передає розмову двох осіб.

Репліка — це вислів одного з учасників розмови.

3. Розповідь учнів про свої улюблені заняття

Фізкультхвилинка

4. Виконання ситуативних завдань на складання і розігрування діалогів

1) Ваш товариш чи товаришка поскаржилися, що нудьгують удома, бо батьки забороняють їм тривалий час сидіти за комп’ютером. Що ви порадите?

— Чим ти займаєшся за комп’ютером?

— Граю в ігри.

— Що це тобі дає?

— Це цікаво й азартно — пройти рівні, виграти бій.

— Так, а як це тобі допоможе в майбутньому?

— Чесно кажучи, не знаю.

— Я теж люблю сидіти за комп’ютером. Але переглядаю мультфільми англійською мовою, відеоуроки. Презентацію можу зробити з будь-якого навчального предмета, знайти цікаву інформацію для повідомлення.

— А що-небудь таке улюблене, не пов’язане з комп’ютером, у тебе є?

— Так, я люблю виготовляти власноруч різні речі, що прикрашали б дім,— кавове дерево, оригінальні кашпо, вази для квітів із пляшок з декупажем і таке інше.

— Тобі добре, ти все це умієш.

— Так нам усе це показують на уроках обслуговуючої праці. А ще можна переглянути в інтернеті, там усе пояснено покроково.

— Дякую за інформацію, я обов’язково скористаюся твоїми порадами.

— Бувай!

— До зустрічі!

2) Подруга чи друг звернулися до вас за порадою, що можна подарувати мамі (бабусі, сестрі, брату, татові на день народження).

— А ким працює твоя мама?

— Вона бухгалтер на одній фірмі.

— Отже, у неї сидяча робота за столом?

— Так!

— Тоді їй потрібен органайзер для письмового приладдя, щоб усе було попідруч і не губилося. Можна зробити самому з кількох баночок або прикрасити аплікацією той, який уже є. Я б ще додав/додала красиво оформлений комплекс фізичних вправ для працівників офісів, щоб мама підтримувала себе в належній формі.

— Дякую, дякую за чудові ідеї! Я так і зроблю! Сподіваюся, мамі буде приємно!

3) Друг/подруга попросили розповісти про спортивну секцію, що ви відвідуєте, назвати переваги і недоліки цього виду спорту.

4) Друг/подруга попросили вибрати книжку до душі, бо їм усе трапляються якісь нецікаві.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Записати складений діалог зі своїм другом чи подругою в одній із соціальних мереж.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Ø Визначте, яке значення діалогу в житті людей та суспільства.

Очікувані відповіді

• Це спосіб порозуміння між людьми.

• Метод примирення.

• Засіб отримання інформації.

• Спосіб самоусвідомлення рис свого характеру.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити