Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 89. Означення

Мета: навчальна — ознайомити учнів із другорядними членами речення, зокрема із означенням; навчати визначати їх у реченні; формувати вміння ставити запитання до другорядних членів речення, виділяти їх у тексті умовними позначками; розвивальна — розвивати критичне та логічне мислення, творчу уяву, мовленнєві навички, уміння школярів працювати колективно та самостійно; виховна — сприяти формуванню любові та поваги до рідного дому, рідного краю, інтересу до української мови, традицій українського народу.

Обладнання: підручник, презентація, художньо-публіцистичні тексти, ілюстрації до них.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні вміють визначати означення в реченні; усвідомлюють його роль; уміють працювати в колективі та самостійно; розвивають своє критичне, образне та логічне мислення; зростають патріотами; пишаються прекрасною природою України.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання. Розігрування (або читання) складених діалогів; пояснення вжитих розділових знаків

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

ГВ

— Почуття патріотизму — святе. Кожен повинен любити землю, на якій живе, плодами якої живиться, дбати про неї. Бо інакше — як же? Хто про неї подбає, захистить, примножить її багатства? Чужому це не потрібно. Подумаймо ще раз про це, працюючи над мовним матеріалом на сьогоднішньому уроці.

ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання матеріалів підручника про означення, презентації. висновки

2. Робота з текстом

Ø Поставте означення в необхідному ВІДМІНКУ. Перепишіть, уставляючи, де потрібно, пропущені літери. Придумайте заголовок.

ЕР

Як зробити відпустку (незабутній)? Правильно, відвідати якесь (незвичайний) місце й побачити щось таке, чому н..має аналогів. Щось (неперевершений) й (дивовижний). І для цього зовсім не обов..язково витрачати купу грошей! Достатньо лише ро..зирнутися навкруги — Україна (пр..красний) й (..повнений) сюрпризів край. І один із таких (чудесний), проте не дуже (відомий) куточків (наш) держави — (цілющий) (Білий) озеро. Ця (кришталево) (чистий) водойма знаходиться на Рівненщині. Справа в тому, що вода в цьому оз..рі має унікальний склад. Вона містить кальцій, магній, фосфор, сірководень, срібло і гліцерин. Тож при першій-ліпшій нагоді неодмінно відвідайте (пр..красний) (Білий) озеро, назву якому, до речі, подарувала білий (крейдяний) порода, із якої складаєт..ся його дно. Повірте, воно здатне вразити й закохати в себе назавжди!

3. Виконання вправ

Ø Визначте в реченнях граматичні основи, підкресліть означення. З’ясуйте їхню роль у реченнях, у тексті в цілому.

Фізкультхвилинка

Ø Прочитайте вірш Д. Павличка «Наш прапор». Випишіть із нього означення. Поміркуйте, які почуття поєднують текст у попередньому завданні і ці речення.

Небеса блакитні сяють з глибини,

А пшеничні й житні мерехтять лани.

Образ цей не зблідне, хоч минуть жнива,

Це знамено рідне — злото й синява.

4. Творча робота в парах

Ø Доповніть означеннями. Складіть одне речення.

1. Листя — ..., ..., ... (зелене, жовте, осіннє, пожовкле, багряне, опале, торішнє, молоде).

2. Ліс — ..., ..., ... (молодий, старий, прадавній, густий, темний, осінній, сосновий).

3. Дерево — ..., ..., ... (крислате, струнке, розлоге, високе, вікове, молоде, сумне, квітуче, кучеряве, широколисте, похилене, зрубане, зламане, плодове, декоративне, садове, хвойне).

4. Квітка — ..., ..., ... (яскрава, весняна, запашна, розкішна, тендітна).

5. Кущ —..., ..., ... (зелений, невисокий, колючий, старий, кострубатий).

6. Трава —..., ..., ... (прим’ята, зелена, мокра, висока, скошена, молода, ніжна, лугова, жовта, суха, шовкова).

7. Небо —..., ..., ... (безмежне, зоряне, вечірнє, вічне, високе, недосяжне, хмарне, безхмарне, похмуре, сумне, чисте, синє, червоне, блакитне, багряне).

8. Озеро —..., ..., ... (спокійне, глибоке, гірське, лісове, найбільше, мальовниче, прозоре, чисте, прохолодне, велике, синє).

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Написати твір-мініатюру (есе) «Чому і як потрібно любити рідний край».

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Займи позицію»

— Я вважаю, що кожен має бути патріотом свого народу, своєї Батьківщини.

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

Орфоепічна розминка

* * *

Мурлико муркоче,

Морозива хоче.

Мурлико руденький,

Замерзнеш, дурненький.

* * *

Лиска лащить лисеня,

А лосиха — лосеня.

Лев ласкаво лапою

Левеня поляпує.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.