Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 91. Обставина

Мета: навчальна — поглиблювати знання учнів про обставину як другорядний член речення, її роль у текстах; сформувати вміння визначати види обставин; розвивальна — розвивати пунктуаційні вміння; удосконалювати навички правильного використання різних видів обставин як в усному, так і в писемному мовленні; виховна — за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу пізнавати цікаві куточки України; прищеплювати любов до своєї країни.

Обладнання: підручник, презентація, художньо-публіцистичні тексти.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні знають про обставину як другорядний член речення; уміють визначати її вид, уживати в реченнях; усвідомлюють значення збереження природних багатств рідної землі.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (робота в парах). читання або розігрування складених удома діалогів про хатніх улюбленців

2. Виконання вправи

Ø Запишіть речення. Розберіть його за членами речення.

Ø Чи згодні ви з цим твердженням? Обґрунтуйте свою думку.

Ми відповідаємо за долю хатніх тварин.

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Природні дива очікують на мешканців України не лише за кордоном. Вони — поруч. І про один із таких цікавих куточків нашої країни ми поговоримо, опрацьовуючи мовний матеріал — відомості про другорядний член речення — обставину та її види.

III. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання матеріалів підручника, презентації, таблиці про обставину та її види

Обставина

Вид

Питання

Приклад

Способу дії

Як? яким способом?

Весело співати, стоячи на вершині гори.

Міри і ступеня

Як часто? якою мірою? скільки?

Оселя була занедбана вкрай.

Місця

Де? куди? звідки?

Підніматися на Говерлу не так уже й легко.

Часу

Коли? доки? як довго? відколи?

Зранку був легкий туманець.

Причини

З якої причини? через що? чому?

Ми не пішли на прогулянку через мороз і сильний вітер.

Мети

Навіщо? з якою метою? для чого?

Діти з’юрмилися на краю обриву подивитися, де можна безпечно перейти на інший бік.

Умови

За якої умови?

Приступай до справи обміркувавши.

Допусту

Попри що?

Рухайся вперед попри труднощі.

2. Виконання вправ

Ø Запишіть речення. На місці крапок поставте обставини, що відповідають на зазначені питання.

1. Осінь підкралася (як?) ... . 2. Якось (коли?) ... була сильна злива. 3. Цілу ніч дощ лопотів (де?) ... . 4. (Коли?) ... почалося свято. 5. (Попри що?) ... морози тривають. 6. Дорослим стало (як?) ... .

Фізкультхвилинка

Ø Прочитайте текст, обговоріть його. Випишіть обставини, визначте їхні види та ту роль, що вони відіграють у тексті.

ДУНАЙСЬКИЙ БЮСФЕРНИЙ ЗАПОВІДНИК — МІСЦЕ, ЩО МУСИТЬ ПОБАЧИТИ КОЖЕН

Чи чули ви колись про місце, де люди пересуваються вулицями на човнах? Але щоби при цьому воно знаходилося не в Італії, як Венеція, а в Україні? І щоби поруч із ним була надзвичайна краса, дивовижна природа й унікальна фауна?

Ні? А таке місце є — це Дунайський біосферний заповідник, що знаходиться на Одещині в містечку Вілкове. Він розташувався в дельті Дунаю, там, де ця велична ріка впадає у Чорне море. Цей райський куточок України площею понад 50 гектарів став прихистком для рідкісних видів рослин, тварин, птахів і риб. Багато з них — на межі вимирання, тому занесені до Червоної книги. Завдяки біосферному заповіднику мандрівники побачать казкові видовища — рожевих пеліканів, які зграєю незалежно погойдуються на хвилях Дунаю; нескінченні поля білих водяних лілій; густі мальовничі зарості комишу. Тут є лебеді, казарки, білохвості орлани; осетри, білуги, лососі, дельфіни й навіть тюлені; європейська норка, дикий лісовий кіт, горностай. А про силу-силенну всіляких квітів і комах годі й казати!

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконати вправу з підручника за вибором учителя

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

— Я хотів би (хотіла б) побувати...

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

Орфоепічна розминка

* * *

У долині жив удав.

Удавав, що він все знав.

Удавав, що все умів.

У траві хвостом вертів.

* * *

Мавпенятко мовить: «Мамо,

Масла, моркви, маку мало.

Миска, мамочко, мілка,

Мало містить молока».









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.