Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 94. Контрольна робота з теми «Другорядні члени речення» (тестування)

Мета: навчальна — повторити й узагальнити з учнями відомості з теми «Другорядні члени речення» з метою контролю та корекції; розвивальна — розвивати пам'ять, зв'язне мовлення, логічне та образне мислення, уміння вирізняти частини слова, використовувати в мовленні слова із суфіксами та префіксами різного значення; виховна — сприяти формуванню шанобливого ставлення до мови, прагнення опанувати всі її багатства, наполегливості, уважності та старанності, відповідальності за результати своєї праці.

Обладнання: тестові завдання.

Тип уроку: урок контролю і корекції знань, умінь та навичок.

Очікувані результати: учні засвоїли тему; правильно використовують значущі частини слова та грамотно їх записують; усвідомлюють значення мови в житті людини; володіють культурою мовлення.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Знання мови, уміння застосовувати їх на практиці дуже важливі для успішної людини, втім, як і для звичайної культурної людини. Сьогодні ви продемонструєте свої здобутки на контрольній роботі. Бажаю успіху!

ІІ. КОНТРОЛЬ І КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Інструктаж до написання контрольної роботи

2. Написання тесту

Варіант І

Варіант ІІ

1. Обставина відповідає на запитання

1. Додаток відповідає на запитання

А непрямих відмінків

А що робити? що зробити?

Б де? коли? куди?

Б де? коли? куди?

В який? чий? котрий?

В який? чий? котрий?

Г що робити? що зробити?

Г непрямих відмінків

2. Означення найчастіше буває виражено

2. Обставину найчастіше буває виражено

А прикметником, займенником

Б інфінітивом, іменником з прийменником

В іменником з прийменником, прислівником

Г іменником, займенником

А прикметником, займенником

Б інфінітивом, іменником з прийменником

В іменником з прийменником, прислівником

Г іменником, займенником

3. У реченні «Всяка пташка своє гніздо знає» виділене слово є

3. У реченні «Вишиває осінь золоті квітки» виділене слово є

А підметом

А підметом

Б додатком

Б додатком

В означенням

В означенням

Г обставиною

Г обставиною

4. У реченні «Сонце вже ховалось за гори» виділене слово є

4. У реченні «Шумить, не стихає бурхливеморе» виділене слово є

А присудком

А присудком

Б додатком

Б додатком

В означенням

В означенням

Г обставиною

Г обставиною

5. У реченні «Вітер пісню співає стоголосо» виділене слово є

5. У реченні «Мерехтить роса навколо на зеленій траві» виділене слово є

А підметом

А підметом

Б додатком

Б додатком

В означенням

В означенням

Г обставиною

Г обставиною

6. Правильно виділене означення в реченні

А Кожна травичка на своєму корені росте.

Б Летять у далекому вирії гуси.

В Узгір’я хмариною спускалось в море.

Г А ми ту червону калину підіймемо.

А Дівчата голосно співали.

Б Над весняним полем буйний вітер віє.

В Улянка зірвала ромашку і простягнула подрузі.

Г Червоним великим колом заходило сонце.

7. Правильно виділений додаток в реченні

А Повіяв ранковий вітер.

Б Не всякий ось таку розкіш має.

В Не соромно не знати, соромно не вчитись.

Г А в синім небі Чумацький Шлях показує дорогу.

А Діти розважалися на галявині.

Б Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.

В Знання людині — що крила пташині.

Г Хто що знає, тим і хліб заробляє.

8. Правильно виділена обставина в реченні

А Не вчи орла літати, а рибу — плавати.

Б Зчерствіли люди од всяких лих.

В Я одразу перестав копати у садку.

Г От тільки балка од дороги близько.

А Хлопці весело розмовляли.

Б Того руки не болять, що уміють.

В Здобудеш освіту — побачиш більше світу.

Г Книжка — маленьке віконце, та через нього увесь світ видно.

9. Установіть відповідність між членом речення та виділеним словом у реченні

1 підмет

2 додаток

3 означення

4 обставина

А Від березневих дощів земля гарно квітне.

Б Від березневих дощів земля гарно квітне.

В Від березневих дощів земля гарно квітне.

Г Від березневих дощів землягарно квітне.

Д Від березневих дощів земля гарно квітне.

1 присудок

2 додаток

3 означення

4 обставина

А Квітневий день цілий рік добре годує.

Б Квітневий день цілий рік добре годує.

В Квітневий день цілий рік добре годує.

Г Квітневий день цілий рік добре годує.

Д Квітневий день цілий рік добре годує.

Ключ: 1 — Б, 2 — А, 3 — В, 4 — Г, 5 — Б, 6 — Г, 7 — Г, 8 — В, 9 — 1) — Г, 2) — В, 3) — А, 4) — Б.

Ключ: 1 — Г, 2 — В, 3 — Б, 4 — В, 5 — Г, 6 — Б, 7 — Б, 8 — А, 9 — 1) — Д, 2) — Г, 3) — А, 4) — Б.

       

ІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити вивчені правила.

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

— У результаті виконаної роботи я зрозумів (-ла), що...






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.