Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 95. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і)

Мета: навчальна — поглибити знання учнів про однорідні члени речення; навчити знаходити їх у реченні; формувати вміння правильно вживати розділові знаки при однорідних членах речення; розвивальна — розвивати вміння працювати колективно та самостійно, логічне мислення, творчу уяву, мовленнєві навички; виховна — сприяти формуванню почуття патріотизму, інтересу до державної символіки України, гордості за традиції свого народу.

Обладнання: підручник, презентація, художньо-публіцистичні тексти, ілюстрації до них.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Очікувані результати: учні мають поняття про однорідні члени речення; уміють їх виділяти поміж інших слів, правильно ставити розділові знаки, виправляти помилки, пов'язані із вживанням однорідних членів речення; із повагою ставляться до державної символіки й традицій свого народу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Аналіз контрольної роботи

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

ГВ

— У кожного народу є свої національні святині, символи. Ми живемо в Україні. Наш рідний край великий і гарний. Україна — це рідна мова, мальовнича природа, талановитий народ, народні традиції і символи. Прапор — це символ державності та національної незалежності. Герб — це знак, своєрідний ключ до історії сім’ї, міста, національного утворення держави. Гімн — урочиста, хвалебна пісня своїй Батьківщині, у якій народ висловлює бажання бути вірним, незалежним, щасливим.

Про це й поговоримо на уроці, вивчаючи відомості про однорідні члени.

III. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання матеріалів підручника, презентації, таблиць про однорідні члени речення. Складання узагальненої таблиці

Кома між однорідними членами речення

Правило

Схема

Приклад

Ставлять кому

Не з’єднані сполучниками

О, О

Холодний, дошкульний, рвучкий вітер гнав осінні хмари.

З’єднані сполучниками а, але, та (у значенні але)

О, але О

Проти нього стояв не пес, а вовк.

З’єднані повторюваними сполучниками і, й, та (у значенні і)

і О, і О, і О

Вічно будуть у світі і відданість, і віра, і любов.

Однорідні члени речення з’єднані сполучниками і (й), та в пари (кому ставлять тільки між парами)

О й О, О й О

О і О, О і О

Дзвенять сади й гаї, поля й ліси.

Кому не ставлять

З’єднані неповторюваним сполучником і або та (у значенні і)

О і О

У полі стежка довга і вузька.

2. Виконання вправи

Ø Прочитайте текст. Знайдіть речення з однорідними членами. Запишіть, розставляючи розділові знаки.

ГВ

Є люди, які усе життя своє віддають боротьбі за кращу долю рідного народу.

Таким був В’ячеслав Чорновіл — завжди усміхненим, позитивним, енергійним, щирим, з іскрами в очах. Талановитий юнак обрав фах журналіста, де пріоритетом є слово, важливість донести до людей правду. Під час навчання в Київському університеті він перейнявся почуттям особистої відповідальності за долю народу, у нього загострило почуття справедливості. Саме під час випускного вечора в університеті В’ячеслав на Володимирській гірці дав клятву, що все життя боротиметься за незалежну Україну. Маючи непересічні здібності, Чорновіл міг побудувати кар’єру, стати успішним науковцем, але він обрав інший шлях: шлях мученика, борця за волю, демократію України. Фактично він став початком відродження українства у другій половині ХХ століття: започаткував рух шістдесятництва, дисидентства як нові форми протесту, ініціював створення УГС (Українська Гельсінська спілка — громадсько-політична і правозахисна організація).

Уперше українці побачили восьмиметровий синьо-жовтий національний стяг, який В’ячеслав Чорновіл та його соратники внесли до зали Верховної Ради, 24 серпня 1991 року. Відтоді цей державний прапор країни жодного разу не залишав стін парламенту.

3. Міні-диспут

Ø Чи зручно й правильно займати в житті позицію: «Моя хата скраю — я нічого не знаю» («Мені що, більше за всіх потрібно?»)?

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконати вправу з підручника за вибором учителя.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

— Коли я бачу наш прапор і чую Державний Гімн України, я відчуваю...

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

Орфоепічна розминка

* * *

Їхала Хима до Максима

Візком-тарадайкою;

Тарадайка торохкоче,

Сива кобила везти не хоче.

* * *

У діброві — дуби,

Під дубами — гриби,

Трава — між грибами,

Хмарки — над дубами.

* * *

А дідусь Опанас

Нам купив ананас.

Тож приходьте до нас —

Почастуємо вас.

* * *

Над квіткою гуде бджілка,

Сидить в житі перепілка,

На черешні — горобець,

А хто зловить — молодець!

* * *

Павло і Пилипко

Поливали липки.

Виросли липки

У Павла й Пилипка.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.