Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 97. Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами

Мета: навчальна — поглиблювати знання учнів про однорідні члени речення; навчати розрізняти узагальнювальні слова при них, уживати розділові знаки після узагальнювального слова або перед ним; розвивальна — розвивати творчі вміння конструювати речення з узагальнювальними словами, відтворювати висловлювання з використанням речень з однорідними членами; виховна — за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти формуванню прагнення до здорового способу життя.

Обладнання: підручник, презентація, художньо-публіцистичні тексти, ілюстрації до них.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні розрізняють узагальнювальні слова при однорідних членах речення; правильно ставлять розділові знаки; уміють конструювати відповідні речення; прагнуть до дотримання здорового способу життя.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання. читання записаної народної пісні, синтаксичний аналіз речень у ній

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Нині вчені, лікарі дедалі більше доходять висновку, що краще більше приділяти увагу профілактиці захворювань, ніж потім лікувати хвороби. Один із найдієвіших засобів профілактики — дотримання здорового способу життя. Про це говоритимемо потягом уроку, вивчаючи мовну тему.

ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання статті підручника, презентації, таблиць із теми. Складання узагальнювальної таблиці

2. Виконання тренувальних вправ

ЗБ

Ø Продовжте речення. Поясніть розділові знаки.

1. Я знаю такі корисні продукти: ... (овочі, фрукти, молоко й молочні продукти, риба, дієтичне м’ясо, яйця).

2. Уважаю, що шкідливими для дітей є продукти: ... (солодкі газовані напої, чіпси, сухарики, лапша «Мівіна», цукерки, тістечка, вулична їжа та їжа швидкого приготування).

3. Здоровий спосіб життя містить елементи: ... (чергування роботи та відпочинку, здорове харчування, фізична активність, достатня тривалість сну, відсутність шкідливих звичок, уміння запобігати стресам та долати їхні негативні наслідки).

3. Робота з текстом

Ø Прочитайте текст, доповніть його. Знайдіть речення з вивченими пунктограмами та поясніть їх.

Харчування — неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини. Вони необхідні для роботи наших органів: мозку, серця, легень, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Отже, щоб бути здоровими, потрібно правильно харчуватися.

Вітаміни сприяють росту, допомагають зберігати зір. Вони потрібні для розумової та фізичної праці, поліпшення травлення. Також запобігають простуді, поліпшують кровообіг. У моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі — у таких продуктах живуть вітаміни.

Для гарної роботи мозку обов’язково слід включати в щоденний раціон харчування корисні продукти. Рибу, яйця, м’ясо, сир, молоко, банани і морепродукти — ці продукти природа збагатила корисними мікроелементами.

(З журналу)

4. Виконання тестів

1. Зазначте, де саме потрібно поставити двокрапку в поданому реченні: «І на тім рушникові оживе все знайоме до болю і дитинство, й розлука, й твоя материнська любов» (А. Малишко).

А Після слова рушникові;

Б після слова оживе;

В після слова болю;

Г після слова все.

2. Зазначте узагальнювальне слово в поданому реченні: «Заснув, знечувся й коли, і снилися красиві коні: сірі, гніді, вороні» (В. Симоненко).

А Коні;

Б знечувся;

В коли;

Г снилися.

3. У реченні «Серед садочка на клумбах цвітуть різні-різні квіти: і братки, і гвоздики, і флокси, і резеда» (Остап Вишня) однорідні члени та узагальнювальне слово є:

А підметами;

Б присудками;

В додатками;

Г обставинами.

Ключ: 1 — В, 2 — А, 3 — А.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

ЗБ

Скласти усну (або письмову) розповідь про те, як можна подолати шкідливі звички, нездоровий спосіб життя.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Займи позицію»

Ø Обґрунтуйте свою позицію щодо твердження.

— Я вважаю, що проведення багато часу за комп’ютерною грою, перед телевізором — це не шкідлива звичка.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.