Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 100. РЗМ № 22. Лист до рідної людини з використанням звертань. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці)

Мета: навчальна — удосконалювати знання учнів про звертання, про культуру письма; розвивальна — розвивати образне та критичне мислення, усне й писемне мовлення; збагачувати словниковий запас; розширювати кругозір; виховна — сприяти формуванню культури мовлення та етики мовленнєвого спілкування.

Обладнання: підручник, презентація, зразки листів та конвертів, ілюстрації до теми.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Очікувані результати: учні вміють складати листи, підписувати на конверті адресу; володіють культурою усного та писемного мовлення; допитливі; прагнуть розширювати свій кругозір.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання. читання створених учнями реклам із вживанням звертань. визначення творчих знахідок

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Паперові листи... Для декого — це вже анахронізм, музейний експонат. Проте багато людей усе ще пишуть листи на папері, і не тільки тому, що немає електронних засобів. Просто в електронному варіанті зазвичай багато не пишуть. Ці листи тривалий час і не зберігають. Натомість паперові — це матеріалізоване свідчення людських почуттів, міркувань. Кажуть же, що написане пером не вивезеш і волом.

ІІІ. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

1. Робота з мовленнєвим матеріалом. Опрацювання теоретичного матеріалу за підручником, презентацією

Листування — один із видів писемного спілкування.

Лист — це написаний текст, метою якого є повідомлення про щось адресата.

Ділове листування відбувається між установами або працівником та установою.

Особисті листи — це листи до рідної та близької людини, до друга чи знайомого.

2. Повідомлення учня «З історії виникнення листів»

3. Словникова робота

Адресат — той, хто отримує лист, телеграму. Лист не знайшов адресата.

Адресант — той, хто адресує, надсилає лист. Адресант повинен чітко підписуватися.

Адрес — письмове ювілейне вітання особі чи установі. Ювілярові вручили вітальний адрес.

Адреса — місце проживання особи або розташування установи, напис на конверті, телеграмі. Правильно пишіть адресу.

4. Складання пам'ятки «правила листування» (або ознайомлення з нею)

Пам'ятка «Правила листування»

1. Вчасно відповідайте на листи, не залишайте їх без відповіді.

2. Пишіть на якісному папері.

3. Дбайте про почерк, охайність в оформленні.

4. Уживайте звертання.

5. Коли звертаєтеся до старших на «ви», пишіть це слово з великої букви.

6. Не порушуйте композиції листа (початок, основна частина, кінцівка).

7. Пишіть грамотно. Пам’ятайте: зміст листа говорить про вашу освіченість та виховання.

8. У кінці листа ставте розбірливий підпис, дату.

9. Після закінчення листа, якщо ви щось забули написати, користуйтеся пост-скриптумом (Р. S.).

5. Ознайомлення з правилами підписування конверта

Ø Підпишить конверт (уявний) у поданому форматі.

Відправник

Денисенко Дмитро Сергійович

вул. Свободи, 17, кв.129

м. Оскільськ

63705

Одержувач

Кіндратенко Олександр Васильович

вул. Річкова, 164

с. Квітневе, Борівський р-н

Харківська обл.

63800

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Написати листа рідним, друзям, відомій людині, підписати конверт.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Ø Чому до цього часу зберігається паперове листування?

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

Орфоепічна розминка

* * *

Великі мурахи грали у шахи,

А маленькі мурашки — у шашки.

* * *

Зупинився на зрубі зубр.

Задивився зубр на зруб.

* * *

Мишка раз прийшла до кішки,

Уклонилась кішці в ніжки.

Кішці — смішки,

Мишці — нітрішки.

* * *

Хоче залізти в шафу кішка —

Шурхотить у шафі мишка.

* * *

Ой був собі коточок,

Украв собі клубочок —

Та й сховався в куточок.

* * *

— Ведмедику-ледащо,

Вліз на пасіку нащо?

— Буду джмеликом дзижчати,

Буду меду куштувати.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.