Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 108. Розділові знаки при прямій мові

Мета: навчальна — поглиблювати знання учнів про пряму мову; формувати вміння розпізнавати пряму мову та слова автора, які її супроводжують, правильно інтонувати речення з прямою мовою, ставити розділові знаки в таких конструкціях; удосконалювати навички роботи у групах; розвивальна — розвивати культуру усного і писемного мовлення, творчі вміння; сприяти розвитку логічного мислення; виховна — сприяти формуванню почуття відповідальності за власну екологічну безпеку.

Обладнання: підручник, презентації, таблиці, художньо-публіцистичні тексти, ілюстративні матеріали.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

Очікувані результати: учні розуміють структуру речень з прямою мовою; творчо ставляться до виконання завдань; володіють зв'язним мовленням; мають почуття відповідальності за дії щодо екологічної та своєї власної безпеки й безпеки оточуючих.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

ЕР

— У житті, на жаль, трапляється багато небезпечних ситуацій, що стаються через недбалість людей, необережність, безвідповідальне ставлення до екологічної та своєї власної безпеки. Вихід із небезпечного середовища вимагає неабияких зусиль, кмітливості, мужності й терплячості. Як діяти в різних таких випадках, поміркуємо на уроці, працюючи над удосконаленням знань про пряму мову.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання

ІІІ. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Виконання вправи

Ø Поставте в реченнях пропущені розділові знаки.

1. Лети, Вітрику знеможено прохрипів вершник. 2. Шуліка! подумки вигукнув Санько. 3. Грицик ще раз зиркнув на діда і запитав Діду, а знаєте, що я хочу сказати Як хочеш, то скажи байдуже відказав дід. 4. Зіщулився Санько вигукнув Мама ж не пустить 5. Полегшено зітхнувши Санько промовив Обійшлося.

(За В. Рутківським)

(Для вчителя. 1. «Лети, Вітрику»,— знеможено прохрипів вершник. 2. «Шуліка!» — подумки вигукнув Санько. 3. Грицик ще раз зиркнув на діда і запитав: «Діду, а знаєте, що я хочу сказати?» «Як хочеш, то скажи»,— байдуже відказав дід. 4. Зіщулився Санько, вигукнув: «Мама ж не пустить!» 5. Полегшено зітхнувши, Санько промовив: «Обійшлося».)

Фізкультхвилинка

2. Робота в групах

ЕР

Ø Розгляньте фотографії. Складіть і запишіть за змістом зображеного міні-оповідання в групах, використовуючи речення з прямою мовою за схемами.

Група 1 — «П!» — а.

Група 2 — «П»,— а.

Група 3 — «П?» — а.

Група 4 — А: «П».

3. Презентація роботи в групах

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

ЕР

Описати одну з небезпечних для довкілля, для людини ситуацій та можливий вихід із неї.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

ЕР

— Я намагаюся уникнути небезпечних ситуацій так...






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.