Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ

УРОК 56. РЗМ № 13. Письмовий переказ розповідного тексту, що містить опис тварини

Мета: навчальна — ознайомити учнів із жанровими особливостями художнього опису; розвивальна — розвивати образне мислення, спостережливість, самостійність думки; удосконалювати творчі вміння створювати опис тварини в художньому стилі, мовну й мовленнєву культуру; виховна — сприяти формуванню любові до тварин, до всього живого, прагнення дбати про екологічну безпеку та сталий розвиток суспільства.

Обладнання: текст переказу, ілюстрації до нього, пам'ятка для написання переказу.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Очікувані результати: учні знають про особливості типів мовлення — розповіді, опису; уміють переказувати в письмовій формі, описувати тварину; розуміють значення дбайливого ставлення до природи, до братів наших менших, милосердя та співчутливості.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

ЕР

— Тварини — незмінні супутники людини на землі. Тваринний світ багатий і різноманітний. Усі ми разом становимо єдину екосистему Землі, де немає нічого зайвого. Зникнення одного якогось виду тварин чи рослин неодмінно спричинить зникнення іншого. Тому потрібно дбайливо ставитися до нашої матінки-природи, оберігати її чи, принаймні, не шкодити їй. Сьогодні ми переказуватимемо в письмовій формі текст про одного відомого ще з дитячих казок звіра, щоб навчитися самим складати твори-описи, бачити красу довкола й цінувати її.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Опрацювання пам'ятки для написання переказів

Пам'ятка для учнів

1. Не відволікайтеся під час прослуховування тексту. Слухайте уважно.

2. Під час першого прослуховування тексту намагайтеся уявити почуте в образах, а також час і місце, про які йдеться.

3. Поділіть текст на завершені за змістом частини.

4. Зверніть увагу на незрозумілі слова, словосполучення.

5. З’ясуйте їхній зміст, намагайтеся використовувати їх під час написання переказу.

6. Запам’ятайте, про що йдеться на початку, у середині та наприкінці кожної частини.

7. Написавши переказ у чернетці, уважно прочитайте й відредагуйте його (перевірте текст, чи немає в ньому повторів, спотворених слів, чи є поділ на абзаци, чи дотримано правил милозвучності, правописне оформлення тощо).

8. Уважно перепишіть відредагований текст начисто.

9. Перевірте чистовий варіант переказу.

ІІІ. розвиток зв'язного МОВЛЕННЯ

1. Читання тексту вчителем

2. Словникова робота

3. Бесіда

Ø Згадайте стилі мовлення.

Ø До якого стилю мовлення належить текст? Чому? (Художній стиль відрізняється від решти стилів тим, що в ньому думки автора зазвичай характеризуються образністю, виразністю, емоційністю, авторською індивідуальністю, багатством мовних засобів.)

Ø Які художні засоби використано?

Ø Знайдіть слова зі зменшено-пестливим значенням.

Ø Які типи мовлення є?

Ø До якого типу мовлення належить текст? Чому?

Ø Пригадайте, що таке опис. (Опис — це зображення будь-якого предмета, явища дійсності, особи шляхом перерахування, розкриття їх основних ознак.)

Ø Описуючи тварину, на які ознаки потрібно звернути увагу? (На розмір, форму тіла тварини, колір шерсті, вираз очей, поведінку.)

4. Усний переказ тексту учнями Фізкультхвилинка

5. Повторне читання тексту вчителем

ЛИСИЧКА

Про якого лісового звірка кажуть: «Кого завгодно обхитрує»? Ну звісно про лисичку! У неї руде пухнасте хутро, біла маніжка спереду, видовжена мордочка з чорним носиком, гострі вушка, хитрі очиці. Лапки у чорних панчішках. Від природи вони у неї досить короткі, тонкі, навіть витончені, не пристосовані до тривалого бігу. Тому лисиця і змушена брати здобич завдяки своїй хитрості й спеціальним прийомам. Шахрайка легко обманює довірливих птахів, звірів і навіть людей.

Узимку найчастіше лисичка полює на ми- шей-полівок. Як цікаво вона це робить! Якщо руда хитрунка відчує мишачий запах у якомусь місці, то дуже тихо підкрадається до нього, а потім підстрибує і б’є об землю лапками. Почувши гучні звуки й не розуміючи, у чому справа, нажахані миші вистрибують з нірки. А лисичці тільки цього й потрібно! Є ще одна хитрість — лисиця може годинами лежати перед ніркою своєї жертви, переконливо вдаючи мертву. Миші, повіривши в те, що лисиця нежива, втрачають пильність і легко стають її здобіччю.

Проте лисичка й сама дуже цікава, часом необережна, тому потрапляє до рук мисливцям чи селянам, коли навідується до їхніх курників.

(За матеріалами інтернету)

6. Написання тексту у чернетках. перевірка й удосконалення тексту

7. Написання переказу в чистовому варіанті. Перевірка

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити вивчені правила, уміти наводити приклади. Скласти усний твір (можливо, казку) «Лисичка прийшла в село (місто)».

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»

— Найлегшим для мене було..., а найважчим..., тому що...









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.