Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 110. РЗМ № 23. Складання розповіді «Чого навчив мене мій тренер» (мій керівник гуртка, бабуся, дідусь чи хтось із близьких) із використанням речень, що містять пряму мову

Мета: навчальна — актуалізувати знання учнів про типи мовлення; навчати складати розповіді на задану тему за планом; розвивальна — розвивати образне та критичне мислення, зв'язне усне та писемне мовлення, уміння застосовувати вивчені правила на практиці; виховна — сприяти формуванню культуру спілкування, прагнення до самовдосконалення.

Обладнання: підручник, презентації, таблиці, ілюстративні матеріали, зразки текстів.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Очікувані результати: учні розрізняють типи мовлення; уміють складати тексти розповідного характеру, використовувати вивчені правила на практиці; розширюють свій кругозір; прагнуть самовдосконалення, розвитку своєї особистості.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усний обмін враженнями

Ø Наскільки змінилася (чи не змінилася) ваша думка про значення різних наук після уроку та розмови з рідними?

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— «Один добрий досвід мудріший семи розумних правил»,— говорить народна мудрість. Як добре, коли з дитиною поряд знаходиться мудра, досвідчена людина, яка порадить, допоможе, навчить. Про таких людей ми й поговоримо на сьогоднішньому уроці.

ІІІ. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

1. Повторення відомостей про типи мовлення, структуру твору-розповіді (вступ, основна частина, висновок, кінцівка), про складання плану

2. Обговорення тем

3. Читання зразків творів. Обговорення

ЧОГО НАВЧИВ МЕНЕ Мій ТРЕНЕР

Я ходжу на спортивну секцію з волейболу. Це дуже захоплива командна гра. Спочатку ми не могли діяти злагоджено, кожен намагався грати за себе, показати перш за все свої здібності. Але потім зрозуміли, що так нічого не вийде, ми не здобудемо перемоги. Наш тренер щоразу повторював: «Ви — команда, діяти повинні злагоджено, завжди бачити товариша поряд й обирати найкращу комбінацію гри». Я не дуже люблю розминки, біг і все інше. Але тренер мене переконав: «Без загальної підготовки, тренування, розвитку різних груп м’язів досягнеш мало, будеш у команді зайвим». Я дуже поважаю свого тренера і вдячний йому за науку. Без його порад та мудрого керівництва ми навряд чи змогли виграти на міському чемпіонаті.

ЧОГО НАВЧИЛА МЕНЕ МОЯ БАБУСЯ

Моя бабуся вже на заслуженому відпочинку. Тепер у неї більше часу для хатніх справ, для нас, онуків, та для того, щоб зайнятися улюбленою справою. Бабуся дуже любить квіти, город. Вона з любов’ю вирощує екологічно чисту городину, бо хоче, щоб ми були здоровими. А ще добре знається на лікувальних властивостях різних рослин. Тому вона часто водить нас на город (на дачу) й показує та розповідає: «Ось це кріп — він допомагає налагодити травлення; це — лаванда, діє як заспокійливе; квіти і ягоди суниці — допомагають при проблемах із нирками». А потім додає: «Мені здається, що у нас нічого нелікувального немає: усі фрукти й овочі містять корисні вітаміни й мікроелементи». А одного разу бабуся й зовсім здивувала нас. «Ось погляньте,— сказала вона,— звичайний бур’янець — кульбабки. А вони лікують дуже багато хвороб. З них варять мед, готують цілющі чаї, настоянки». От скільки див показала нам бабуся, навчила пильніше придивлятися до природи, берегти її!

Фізкультхвилинка

4. Вибір теми твору. Колективне складання плану

Орієнтовний план

1. Вступ. Моє улюблене заняття.

2. Людина, яка дає добрі поради.

3. Що означають для мене поради? У чому допомагають?

4. Які висновки можна зробити?

5. Написання твору-розповіді в чернетці

6. Читання та обговорення 2-3 робіт. Коментар учителя

7. Удосконалення текстів. запис у чистовому варіанті. Перевірка

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти усну розповідь про людину, яка навчила вас чогось важливого, корисного.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Ø Визначте за допомогою смайлика ступінь задоволення уроком і своєю роботою на ньому.

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

Наголошування в українській та російській мовах

Українська

Російська

Дóговір

Договóр

Дóшка

Доскá

Літóпис

Лéтопись

Ненáвидіти

Ненавúдеть

Óлень

Олéнь

Просíка

Прóсека

Рукóпис

Рýкопись

Руслó

Рýсло

Топóля

Тóполь

Фартýх

Фáртух






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.