Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 113. Контрольне аудіювання

Мета: навчальна — з'ясувати рівень сформованості комунікативних умінь учнів, необхідних для аудіювання з метою контролю та корекції; розвивальна — розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, уміння визначати ключові моменти й формулювати їх; виховна — сприяти формуванню громадянської відповідальності за стан довкілля, екологічну безпеку та сталий розвиток.

Обладнання: текст для аудіювання, тестові завдання.

Тип уроку: урок контролю й корекції знань, умінь та навичок.

Очікувані результати: учні вміють виділяти в тексті ключові моменти, виконувати тестові завдання, пов'язані із розумінням цього тексту; усвідомлюють особисту відповідальність за майбутнє.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Контрольне аудіювання — це не лише перевірка рівня сформованості ваших комунікативних умінь, а й засвоєння певних правил співжиття людей, від виконання яких залежить не лише сімейний бюджет, а також стан навколишнього середовища та навіть життя майбутніх поколінь.

ІІ. КОНТРОЛЬ І КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Інструктаж до проведення контрольної роботи

2. Читання вчителем тексту

3. Словникова робота

ЕР

У сучасних квартирах встановлено величезну кількість побутових приладів, що працюють від мережі: мікрохвильові печі, чайники, праски, телевізори, мультиварки і багато іншого. Усі ці речі створені для полегшення людської праці, а за блага, що ми отримуємо, як відомо, доводиться платити. У цьому випадку ми розплачуємося величезним споживанням електроенергії, що іноді дуже сильно впливає на наш сімейний бюджет. Окрім того, як мінімум раз на місяць у кожному будинку згадують про забуте світло у ванній кімнаті, про комп’ютер, що працює цілодобово, про старий ненажерливий холодильник. А після оплати рахунку за електрику постає питання — як економити електроенергію і, відповідно, гроші?

Існує багато корисних порад для заощадження електроенергії. По-перше, одним зі способів економити світло є проста заміна звичайних ламп на енергозберігальні. Це економить до дев’яноста відсотків електроенергії. Крім того, служать такі лампи до п’ятдесяти разів довше за звичайні лампи розжарювання.

По-друге, ідучи з приміщення, гасіть світло. По-третє, утеплення приміщення — це ще один зі способів економії електроенергії. По-четверте, купуйте побутові прилади класу «А», «А+» і «А++», бо саме така енергозбережувальна техніка споживає значно менше електроенергії.

А іще утеплюйте вікна, заклеюйте шпарини. Це дасть змогу підвищити температуру в приміщенні на 3-5 градусів за Цельсієм; утепліть балкон, бо, з одного боку, ви запобігаєте потраплянню холодного повітря до вас у квартиру, а з іншого — відтоку теплого повітря назовні. Щільно зачинені двері не дадуть втекти теплу з кімнати. Чим товстіші й масивніші вхідні двері, тим більше тепла збережеться у квартирі. Усередині квартири між батареєю й стіною можна встановити захисний екран з металевої фольги. Тепло буде відбиватись і залишатися у кімнаті. Це підвищить тепловіддачу радіатора на двадцять відсотків. Завантажуйте пральну машину повністю, бо не повністю завантажена пральна машина — це перевитрата електроенергії на десять- п’ятнадцять відсотків. Якщо вибрана неправильна програма прання,— це перевитрата електричної енергії до тридцяти відсотків. Уникайте непотрібного відчинення дверей холодильника і не залишайте його відчиненим на тривалий час.

Ці поради не складні, але для ефективності вимагають щоденного застосування. Крім того, скорочення споживання електрики позитивно позначається не тільки на сімейному бюджеті, а й на більш глобальних речах, зокрема: знижується кількість шкідливих викидів у навколишнє середовище; знижується енергоємність економіки країни; підвищується комфорт у приміщенні; економія енергоресурсів для наступних поколінь.

(355 слів)

4. Виконання тестів

Ø Позначте одну правильну відповідь.

1. У сучасних квартирах та будинках люди тримають багато побутових приладів, щоби:

А полегшити собі працю;

Б похизуватися перед сусідами;

В правильно вкласти гроші;

Г інтер’єр був модним та привабливим.

2. Велика кількість витраченої електроенергії впливає на:

А самооцінку людей;

Б стан здоров’я;

В сімейний бюджет;

Г продуктивність праці мешканців квартири.

3. До значної перевитрати електроенергії призводить:

А часте вмикання та вимикання приладів;

Б невимкнене світло, неекономні прилади;

В відсутність лічильників;

Г несправність електроприладів.

4. Заощаджувати на освітленні можна:

А працюючи лише у світловий день;

Б користуючись настільними лампами;

В не вмикаючи світла взагалі;

Г замінивши електролампи накалювання на енергозбережувальні.

5. Потрібно купувати енергозбережувальнуу побутову техніку класу:

А 1;

Б А;

В Б;

Г В.

6. Підвищити температуру в приміщенні без енергозатрат допоможе:

А утеплення стін, вікон;

Б ввімкнення більшої кількості приладів меншої потужності;

В теплий одяг;

Г фізичні вправи.

7. Захисний екран з металевої фольги встановлюють за батареями опалення:

А для краси інтер’єру;

Б для захисту електроприладів від вологи;

В задля підвищення температури повітря;

Г щоб убезпечити себе від ураження струмом.

8. Використовувати пральну машину потрібно:

А інколи;

Б при мінімальному завантаженні;

В при повному завантаженні;

Г якомога частіше.

9. Уникнути зайвої витрати електроенергії через холодильник можна:

А не відчиняючи часто дверцята й не залишаючи їх тривалий час відчиненими;

Б якомога частіше відчиняючи дверцята;

В часто відключаючи його;

Г щотижня миючи цей побутовий прилад.

10. Для ефективності порад слід їх застосовувати:

А щомісяця;

Б щотижня;

В щодня;

Г хоча б раз на рік.

11. Економія електроенергії позитивно впливає не лише на сімейний бюджет, а й на:

А збереження навколишнього середовища;

Б підвищення настрою;

В імідж людини;

Г авторитет у суспільстві.

12. Головна думка тексту:

А потрібно любити природу й берегти її;

Б потрібно дбати не лише про себе, а й про майбутні покоління;

В щоб добре проводити дозвілля, відпочивати, слід економити електроенергію;

Г добре, коли сімейний бюджет дозволяє мати багато електроприладів.

Ключ: 1 — А, 2 — В, 3 — Б, 4 — Г, 5 — Б, 6 — А, 7 — В, 8 — В, 9 — А, 10 — В, 11 — А, 12 — Б.

ІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготуватися до контрольної роботи з теми «Пряма мова. Діалог».

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

— Найважчим для мене було..., тому що...









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.