Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 115. Контрольний твір (про цікавий випадок із життя класу, колективу під час навчання та на канікулах)

Мета: навчальна — виявити вміння учнів складати твори-розповіді про цікавий випадок із життя класу з метою контролю та корекції; збагачувати словниковий запас; викликати бажання передавати свої враження влучними образними виразами; розвивальна — розвивати зв'язне мовлення, творче мислення, уяву, увагу, пам'ять, спостережливість; виховна — сприяти формуванню товариськості, щирості, гуманізму, відповідального ставлення до завдань.

Обладнання: пам'ятка для написання твору-розповіді, зразки творів.

Тип уроку: урок контролю і корекції знань, умінь та навичок.

Очікувані результати: учні володіють зв'язним мовленням; уміють складати твори; мають достатній для свого віку словниковий запас; уміють застосувати вивчені правила на практиці; товариські, щирі, гуманні, цікавляться життям класу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Аналіз контрольної роботи

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Не секрет, що людина грамотна завжди на одну сходинку вище за будь- яку менш грамотну, а безграмотна людина взагалі є просто посміховиськом у будь-якому колективі. Прикладів із суспільного життя на доказ цього твердження безліч, достатньо просто увімкнути телевізор.

Того ж, хто уміє красиво розповісти, привернути увагу оточуючих унікальними, неординарними й емоційними історіями, радо приймають у будь-якому колективі, пропонують дружбу, кар’єру й багато інших переваг. Сьогодні ви й продемонструєте своє вміння складати цікаві історії та грамотно їх оформляти на письмі, дотримуючи логіки викладу.

III. КОНТРОЛЬ І КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Інструктаж-настанова до написання твору

1) Обрання теми твору

Учитель. Спочатку необхідно пригадати подію, що є, на вашу думку, цікавою, незвичайною. Така подія зазвичай не забувається, впливає на нашу свідомість, обов’язково вчить нас чогось, виховує, робить дорослішими й мудрішими. У творі ми можемо бути не лише учасниками того випадку, про який писатимемо, а й свідками. Тобто, якщо у своєму досвіді нічого не пригадується, пригадайте щось, чого свідком ви стали, чи щось, що чули від дорослих.

2) Добирання заголовка

Учитель. Заголовок бажано дібрати такий, щоб він зацікавив читача. Наприклад: «Як ми рятували лебедя», «Нічний злодій у таборі відпочинку», «Крадійка-сорока», «Кумедний випадок у лісі», «Така довгоочікувана перемога».

3) Складання плану

Учитель. Кожна творча робота повинна містити три обов’язкові частини: вступ, основну частину, висновок.

І. У вступі слід написати загально про те, де, з ким і коли відбуватиметься зображувана далі подія.

II. Основна частина — це безпосередньо сама розповідь про випадок. Найбільша частина за обсягом, вона є основою твору, отже, має свої підпункти, зокрема:

• зав’язку — речення, що розповідає нам, з чого усе почалося;

• розвиток події, у якому розповідається, що ж було далі;

• кульмінацію — найвищу точка напруження. Герой може потрапити в небезпечну ситуацію або постати перед вибором;

• розв’язку — частину твору, у якій автор розповідає, чим закінчилася подія.

III. Висновок — це життєвий досвід, який ми отримали від пережитого. Обсяг творчої роботи у 5-му класі — одна сторінка зошита.

2. Читання вчителем зразка твору

Зразок твору

Якось під час уроку природознавства ми ходили до великого парку спостерігати за весняними змінами в природі. Підійшли до озера, а там — двійко лебедів. Прилетіли, як завжди, а тут зима. Плавають посередині, де вода не замерзає. Мабуть, голодні. Тому, як мені здалося, із надією поглядають на людей, очікують їхньої допомоги. Ми швиденько побігли до кіоска, купили хліба й почали кидати лебедям із місточка. Красень-лебідь почав плисти до їжі, лебідка за ним теж, але щось їй завадило. Лебідь повернувся, почав кружляти навколо подруги, пірнати, підштовхувати, але нічого не допомагало. Ми зрозуміли, що лебідка у чомусь заплуталася. Мабуть, хтось кинув у воду сітку, тонку мотузку чи ще щось таке. Якщо птахові не допомогти, він загине. Ми всі захвилювалися, почали пропонувати різні способи порятунку. І тут я згадав, що мій дядько працює на пляжі охоронцем, там є й човни, і катамарани. Може, він спробує підібратися? На щастя, я застав дядька на місці. Той одразу погодився. Спустив човен на воду, почав підпливати. Лебідь, трохи відпливши, грізно на нього шипів, а лебідка била крильми по воді, намагаючись звільнитися. Дядько Іван поволі наближався, ласкаво умовляв птаху, просив не боятися. І та ніби зрозуміла, підпустила до себе, дала себе розплутати. Ми дуже зраділи й почали їх годувати. І замислилися над тим, чому одні люди живуть бездумно, кидають у воду непотріб, шкодять природі, а інші, навіть ризикуючи собою, намагаються цю природу рятувати.

3. Написання твору на чернетці. Удосконалення тексту

4. Написання твору в чистовому варіанті. Самоперевірка

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити всі вивчені в 5-му класі теми.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

— У процесі роботи роботи я замислився (-лася) над тим, що...









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.