Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 116. Повторення. Лексикологія

Мета: навчальна — повторити, поглибити, узагальнити й систематизувати засвоєні в 5-му класі знання учнів з лексикології; розвивальна — розвивати вміння й навички п'ятикласників щодо практичного використання знань із лексикології в усному й писемному мовленні, культуру усного й писемного мовлення, логічне, конкретне й абстрактне мислення; виховна — сприяти формуванню любові до української мови, звичаїв і традицій, прагнення до самоосвіти, розширення свого кругозору.

Обладнання: підручник, презентація, узагальнені таблиці, художньо-публіцистичні тексти, ілюстративні матеріали.

Тип уроку: урок повторення й систематизація знань, умінь та навичок.

Очікувані результати: учні знають основні відомості з лексикології; уміють застосовувати їх на практиці, користуватися словниками; усвідомлюють значення лексичних зображально-виражальних засобів української мови.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Аналіз контрольної роботи

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

Ой яка чудова українська мова!

Де береться все це, звідкіля і як?

Є в ній ліс-лісок-лісочок, пуща, гай, діброва,

Вір, дерелісок, чорноліс. Є іще байрак.

І така ж розкішна і гнучка, як мрія.

Можна «звідкіля» і «звідки», можна і «звідкіль».

Є у ній хурделиця, віхола, завія,

Завірюха, хуртовина, хуга, заметіль.

Та не в тому справа, що така багата.

Помагало слово нам у боротьбі.

Кликало на битву проти супостата,

То звучало сміхом на полях плаката,

І за все це, мово, дякуєм тобі.

Так писав поет Олександр Підсуха у вірші «Мова». Сьогодні ми повторимо відомості про лексичні багатства нашої мови.

III. ПОВТОРЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Виконання вправи

Ø Назвіть ключове слово із зображеного на кожній парі малюнків чи фотографій. Визначте, до якої групи лексики належать ці слова. (До омонімів.)

Творче завдання

Ø З кожним словом складіть і запишіть по два речення, у яких ці слова мали б різне лексичне значення. Складіть діалог за одним із зображень (можна в групах або в парах).

Фізкультхвилинка

2. Гра «Коректор»

Ø Виправте помилки й запишіть речення правильно.

1. Це лікарство потрібно приймати кожного дня по ложці на пустий желудок на протязі місяця. 2. Магазин працює круглодобово. 3. Старий оповідач захопив усіх присутніх захоплюючим оповіданням. 4. Я приймав участь у фестивалі «Співаймо разом!» 5. Через дві неділі моя мама їде у зарубіжну командировку. 6. Я щиро дякую вас за допомогу. 7. Стоячи на зупинці дівчина кинулася мені в очі своїм строкатим вбранням.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконати вправу з підручника за вибором учителя.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Термометр»

(На дошці зображено термометр. Учні, виходячи, позначають рисочкою рівень задоволення, отриманого на уроці.)









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.