Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 121. Повторення. Синтаксис і пунктуація

Мета: навчальна — удосконалювати навички й уміння п'ятикласників із синтаксису та пунктуації, використовуючи здобуті знання на практиці; розвивальна — розвивати образне та логічне мислення, уміння розрізняти словосполучення та речення, види речень за будовою; виховна — сприяти формуванню громадянської відповідальності за збереження природних багатств нашої країни, за свої дії та вчинки.

Обладнання: підручник, презентація, узагальнені таблиці, художньо-публіцистичні тексти, ілюстративні матеріали.

Тип уроку: урок повторення й систематизації знань, умінь та навичок.

Очікувані результати: учні розрізняють словосполучення та речення; уміють аналізувати їх за будовою, правильно вживати розділові знаки; усвідомлюють необхідність громадянської відповідальності.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— В Україні багато різних природних та кліматичних зон, подекуди навіть збереглися незаймані куточки дикої природи. Це природні заповідники та заказники. Деякі існують уже не одне століття, зокрема знаменитий біосферний заповідник Асканія-Нова, закладений ще 1898 року Фрідріхом Едуардовичем Фальц-Фейном, який у напівпорожньому степу виростив сад, організував зоопарк, акліматизував десятки видів диких тварин і птахів, звезених з усіх континентів планети. Наше завдання — зберегти ці багатства й примножити їх. Про це разом із повторенням мовного матеріалу поговоримо на уроці.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Розгадування ребусу

Ø Запишіть на пелюстках квітки слова-відгадки, у яких є апостроф. Склавши з букв, що вписані у позначені кружечки, прочитайте назву квітки.

1. Трав’яниста рослина, що росте на необроблюваних землях. (Бур’ян.)

2. Багаторічна трав’яниста запашна рослина для ароматного чаю. (М’ята.)

3. Рогове нашкірне утворення з порожнистим стрижнем і легкими пухнастими відростками з обох боків, яке вкриває більшу частину тіла птахів. (Пір’я.)

4. Дерево. (В’яз.)

5. Його дають при народженні кожній людині. (Ім’я.)

6. Риба, схожа на змію. (В’юн.)

7. Надзвичайно співучі птахи. (Солов’ї.)

8. Зв’язані мотузкою які-небудь однорідні предмети. (В’язка.)

Відповідь. Барвінок.

Ø Знайдіть або пригадайте інформацію про барвінок. Коротко викладіть її у науковому або художньому стилі.

ІІІ. ПОВТОРЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Виконання вправи

Ø Визначте, яка з поданих відповідей є словосполученням.

А Брат і сестра;

Б до школи;

В падає дощ;

Г міцна дружба;

Д бити байдики.

Фізкультхвилинка

2. Робота з текстом

Ø Прочитайте текст. Запишіть, вставляючи пропущені літери (або лише слова, у яких є пропуски).

ЕР

ЗНАМЕНИТИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ЗАПОВІДНИК «АСКАНІЯ-НОВА»

Цей куточок дикої природи Х..рсонщини що досі зб..ріг свою первозданність, особливо красивий нав..сні. Бе..країй степ покриває[ц':а] живим килимом із неймовірним бага[ц]твом кол..орів та віз..рунків: поміж зел..ні трав вплітаю[ц':а] голубі іриси яскраво-червоні тюльпани ніжно-бузкова ковила. А ще — білий жовтий фіолетовий рожевий цвіт волошок ромашок та гвоздик. У заповіднику «Асканія-Нова» на більш як 11 тисячах гектарів прогулюю[ц':а] стада диких тварин антилоп оленів зебр бізонів... І лише навесні ви зможете здійснити поїздку просто у заповідну зону. Адже влітку, коли є велика небезпека пожеж, в..їзд туди забороняють.

(Для вчителя. Цей куточок дикої природи Херсонщини, що досі зберіг свою первозданність, особливо красивий навесні. Безкраїй степ покривається живим килимом із неймовірним багатством кольорів та візерунків: поміж зелені трав вплітаються голубі іриси, яскраво-червоні тюльпани, ніжно-бузкова ковила. А ще — білий, жовтий, фіолетовий, рожевий цвіт волошок, ромашок та гвоздик. У заповіднику «Асканія-Нова» на більш як 11 тисячах гектарів прогулюються стада диких тварин: антилоп, оленів, зебр, бізонів. І лише навесні ви зможете здійснити поїздку просто у заповідну зону. Адже влітку, коли є велика небезпека пожеж, в’їзд туди забороняють.)

Фізкультхвилинка

3. Виконання тесту

Ø Визначте відповідність між реченням та наявною в ньому синтаксичною конструкцією. (Розділові знаки всередені речень випущені.)

1 Однорідні члени речення

 

А У дитячому та підлітковому віці організм знаходиться на стадії формування тому здорове харчування вкрай важливе.

2 Звертання

 

Б Нанесло гори піску.

3 Вставні слова

 

В Як тебе не любити Києве мій!

4 Односкладне речення

 

Г Ранком зимова діброва мовчала.

5 Двоскладне речення

 

Д ...Я до безумства люблю небо трави зорі задумливі вечори ніжні осінні ранки

   

Е Отже увесь клас улітку все ж таки поїде на море.

Ключ: 1 — Д, 2 — В, 3 — Е, 4 — Б, 5 — Г.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити вивчений матеріал, підготуватися до підсумкового уроку.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

— Я хотів би (хотіла б) побачити на власні очі природне чудо.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.