Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 5 клас IІ семестр - 2018

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ

УРОК 122. Підсумки роботи за рік

Мета: навчальна — повторити, узагальнити і закріпити знання учнів; удосконалювати правописні навички; закріплювати тісний зв'язок теоретичних знань з практичним їх утіленням; розвивальна — розвивати творче і логічне мислення, навички роботи в групах, зосередженість, зв'язне граматичне мовлення; виховна — сприяти формуванню любові і пошани до рідного слова.

Обладнання: підручник, презентація, узагальнені таблиці, ілюстративні матеріали, кросворди, мовні загадки, символічні призи для переможців гри.

Тип уроку: урок-гра.

Очікувані результати: учні знають основні відомості про мову, вивчені у 5-му класі; уміють застосовувати їх на практиці; усвідомлюють багатство виражальних засобів української мови.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Ось і закінчується навчальний рік. Ви стали на сходинку вище у своїх знаннях та вміннях з української мови. Сподіваюся, що й дізналися багато цікавого, здобули компетентності щодо екологічної безпеки та сталого розвитку, громадянської відповідальності, безпеки здоров’я, підприємництва та фінансової грамотності, що знадобляться вам у щоденному житті.

II. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Мовна гра «Мовознайко»

Участь у грі продовжують ті 10 учнів, які першими розгадають криптограму.

Ключ:

Криптограма: 6, 7, 4, 21, 1, 17, 19, 23, 18, 12, 16, 32, 6, 11, 23, 1, 17, 2, 12, 6, 11, 18, 7, 2, 24, 6, 7. («Де грамотні люди, там біди не буде».)

Умови гри. Учні об’єднуються у дві команди по 5 осіб, інші — вболівальники. (Якщо немає інших членів журі, то їх обирають із числа вболівальників.) Кожна команда відповідає на серію запитань упродовж 1 хв. Виграє та команда, яка за встановлений час встигне правильно відповісти на більшу кількість запитань.

Запитання для команди № 1

1. Скільки літер в українській абетці? (33.)

2. Перед якими голосними ставиться апостроф? (Я, ю, є, ї.)

3. Спрощення іншим словом. (Випадіння.)

4. Який приголосний позначає два звуки? (Щ.)

5. Яких префіксів немає в українській мові? (Рос-, бес-.)

6. Скільки голосних звуків є в українській мові? (6.)

7. У якому імені пишуть апостроф? (Лук’ян.)

8. У яких трьох словах пишуть прі-? (Прірва, прізвище, прізвисько.)

Запитання для команди № 2

1. Список літер у встановленому порядку. (Абетка.)

2. Усі звуки поділяють на... (голосні та приголосні).

3. Буква без звука. (М’який знак.)

4. Наука про звуки мови. (Фонетика.)

5. Скільки звуків позначає я в слові п’ятий? (Два.)

6. Префікс у слові прекрасний. (Пре-.)

7. Коли пишуться префікси роз-, без-? (Завжди.)

8. Яка голосна завжди позначає два звуки? (Ї.)

Запитання для вболівальників

(Бали зараховуються тій команді, за кого учень чи учениця вболіває.)

1. Скільки букв на позначення голосних в українській мові? (10.)

2. Якими бувають склади? (Відкритими і закритими.)

3. Які звуки складаються з двох букв? ([дж], [дз].)

4. Який префікс у слові присісти? (При-.)

5. Коли пишуть префікс с-? (Разом із к, п, т, ф, х.)

6. Чи пишуть м’який знак у слові інший? (Ні.)

7. Як перевірити написання ненаголошеного е в слові великий? (Наголосом: велич.)

8. Які звуки підлягають чергуванню? (г-к-х.)

Підбиття підсумків конкурсу

Конкурс «Сховане правило»

(Перемагає команда, яка першою правильно запише слова.)

1. З’їсти або випити трохи чогось для проби. (Скуштувати.)

2. Зазначити напрямок руху. (Спрямувати.)

3. Викликати почуття душевного неспокою. (Стурбувати.)

4. Надати чомусь форму. (Сформувати.)

5. Викликати почуття хвилювання. (Схвилювати.)

Підбиття підсумків конкурсу

Творчий конкурс для капітанів

Ø Об’єднайте слова-відповіді попереднього конкурсу в логічний ланцюжок-оповідання (письмово за 2-3 хв).

Підбиття підсумків. Відзначення переможців

ІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати художню літературу. Запам’ятовувати написання слів. Писати само- диктанти. Вести словничок. Написати цікаве оповідання про пригоди влітку чи на іншу цікаву тему. Скласти свій бізнес-план, знахідки щодо здорового способу життя, підприємництва, екологічної безпеки та сталого розвитку (для охочих).

ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Коло друзів»

(Діти утворюють коло, бажають сусідам праворуч та ліворуч гарного відпочинку.)









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.