Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

УСІ УРОКИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ в 6 класі І семестр - 2014 рік

Лексикологія фразеологія уроки

УРОК № 30. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2 З ТЕМИ «ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ» (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)

Мета:

  • навчальна: перевірити знання учнів з лексики та фразеології;
  • розвивальна: розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; логічне мислення; мовленнєві навички; працювати самостійно.
  • виховна: виховувати любов до мови.

Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, пунктуація.

Міжпредметні зв'язки: виконання тестових завдань (формування ключової компетенції).

Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо їх виконання.

III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

І варіант

► Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

  1. Лексикологія вивчає:

А слова як частини мови;

Б лексичне значення й вживання слів;

В граматичне значення слів та словозміну.

  1. Діалектні слова — це:

А слова, які розуміють і вживають усі;

Б слова, вживання яких обмежене певною місцевістю;

В слова, які використовують люди певних професій.

  1. Застарілі слова — це:

А слова, які перейшли в українську з інших мов;

Б слова, які використовують люди певних професій;

В слова, які вийшли з активного вжитку.

  1. Стійкі сполучення слів, які за змістом дорівнюють одному слову,— це:

А фразеологізми;

Б діалектизми;

В неологізми.

  1. Власне українські слова перелічені в рядку:

А душа, сонце, річка, небо;

Б мати, батько, брат, спільність;

В лелека, мрія, мимохіть, плесо.

  1. Неологізми перелічені в рядку:

А поштамт, ситро, хоровод, інтернат;

Б мобільник, факс, хіт, діджей, субсидія;

В чимчикувати, швендяти, вештатись.

  1. Діалектні слова входять до складу синонімічного рядка:

А гарний, вродливий;

Б смугастий, басаманистий;

В стежка, доріжка.

  1. Слова-терміни вжито в рядку:

А суфікс, діалект;

Б концерт, зірка;

В мовознавство, дзеркало.

► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

  1. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:

А хоч з лиця воду пий

1 мати досвід

Б як сніг на голову

2 соромитись

В показувати п’яти

3 вродливий

Г з’їсти зуби

4 тікати

 

5 несподівано

II варіант

► Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

  1. Лексичне значення слова пояснюється:

А в орфографічних словниках;

Б у тлумачних словниках;

В у фразеологічних словниках.

  1. Наукові поняття позначаються:

А діалектизмами;

Б неологізмами;

В термінами.

  1. Неологізми — це слова:

А які вийшли з активного вжитку;

Б які недавно з’явилися в мові;

В якими користуються жителі певної місцевості.

  1. Фразеологія вивчає:

А лексичне значення і вживання слів;

Б лексичне значення і вживання стійких сполучень слів;

В лексичне значення і вживання наукових термінів.

  1. Фразеологізмом є таке словосполучення:

А побити носа;

Б побити тарілки;

В побити горщики.

  1. Професійні слова перелічені в рядку:

А рекрут, княгиня, перст;

Б стенокардія, хірургія, ін’єкція;

В рука, розмова, двері.

  1. Діалектні слова входять до складу синонімічного ряду:

А вуйко, дядько;

Б приємний, чемний;

В горизонт, небокрай.

  1. Слова-терміни ужито в рядку:

А мовознавство, дзеркало;

Б префікс, дефіс;

В зірка, концерт.

► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

  1. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:

А дати драла

1 відмовити

Б десята вода на киселі

2 вихваляти

В дати гарбуза

3 тікати

Г співати дифірамби

4 багато

   

5 далека рідня

     
  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
  2. Збір зошитів
  3. Рефлексія
  • Які завдання були складними? Чому? З якими завданнями впоралися легко?
  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

► Індивідуальне завдання з повторення вивченого.

ДОДАТОК ДО УРОКУ

Оцінювання контрольного тесту

Тип завдання

Завдання закритої форми

з вибором однієї правильної відповіді

на встановлення відповідності

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Варіант 1

б

б

в

а

в

б

б

а

А-3 , Б-5, В-4, Г-1

Варіант 2

б

в

б

б

в

б

а

б

А-3, Б-5, В-1, Г-2

Кількість балів

1

1

1

1

1

1

1

1

4









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.