Розробки уроків - Українська мова 7 клас ІІ семестр - 2015 рік

УРОК № 76-77. УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 18-19. КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР-ОПИС ПРОЦЕСУ ПРАЦІ ЗА СЛАСНИМИ СПОСТЕРЕЖЕННЯМИ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ

Мета:

✵ навчальна: формувати вміння учнів створювати усні й письмові власні висловлювання про трудові процеси, дотримуючи вимог художнього стилю; стимулювати спостережливість і увагу;

✵ розвивальна: розвивати усне й писемне мовлення учнів, уміння викладати матеріал логічно, послідовно, дотримуючи ознак художнього стилю; збагачувати словниковий запас школярів;

✵ виховна: на основі дидактичного матеріалу виховувати в учнів повагу до праці.

Соціокультурна лінія: праця в житті людини.

Тип уроку: урок мовленнєвого розвитку.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА НАД МОВЛЕННЄВИМ ЗРАЗКОМ ТЕКСТУ-ОПИСУ ПРОЦЕСУ ПРАЦІ В НАУКОВОМУ СТИЛІ

V. ПІДГОТОВКА ДО НАПИСАННЯ ТВОРУ-ОПИСУ

Колективне складання плану

Орієнтовний план

1. Чим приваблює мене цей трудовий процес. Чому саме він припав до душі (запам’ятався, вразив).

2. Як я до нього готувався (готувалася).

3. Вдалий початок справи — запорука успіху.

4. Які дії і в якій послідовності виконував (виконувала).

5. Результат моєї роботи.

6. Чи принесла робота задоволення.

Лексична робота

► Скласти довідничок слів, які можна використати під час написання твору.

Дієслова

Трудиться, працює, робить, виготовляє, майструє, виробляє, споруджує, будує, виконувати, зробити саме так

Позначення послідовності дій

Спочатку, насамперед, перш за все, потім, зараз, тепер, нарешті, після того

Рухи

Енергійні, спритні, повільні, швидкі, плавні, гарні, легкі, вправні, точні, чіткі, розмірені, впевнені, незграбні, обережні

Як працювати

Уважно, напружено, весело, повільно, вправно, спритно, старанно, не покладаючи рук, успішно, вміло, періодично

Орієнтовна тематика творів

1. Як ми збирали урожай яблук

2. Шпаківня

3. Моя улюблена страва

4. Бабусині пиріжки

5. Як я пекла торт

6. Мама шиє

7. Млинці

Зразки учнівських творів

Текст 1

ЯК Я ПЕКЛА ТОРТ

Одного разу я загорілася бажанням до приходу батьків спекти торт. Я розгорнула книгу з рецептами і почала шукати той, на який були продукти. Знайшла його і стала до роботи.

Спочатку я виклала всі потрібні інгредієнти на стіл і по черзі почала змішувати їх в чашці. Коли засипала борошно, то несподівано чхнула, і мука розлетілася по всьому столу. Потім налила в чашку молоко, трохи підігріла його; всипала цукор, який у мене перекинувся на стіл. А масло покласти взагалі забула.

Нарешті коржі були готові, і я один за іншим ставила їх у духовку. Поки вони готувалися, відмивала кухню. Ось і дзвінок, це означає, що коржі випеклися і їх час витягати з духовки. А тепер — швидше намазувати їх апетитним кремом! Коли я це робила і рухалася біля столу, то ненавмисно наступила на хвіст моєму котові. Він вчепився мені в ногу, і я від переляку впустила крем йому на голову.

Нарешті мій торт був готовий і виглядав він дуже апетитно. А кіт заспокоївся і з задоволенням злизував з мордочки крем, знімаючи його лапкою.

Ось прийшли батьки, і ми сіли втрьох пити чай з тортом. Торт всім сподобався. А після чаювання я купала свого кота і примовляла: «Не лізь під гарячу руку!»

Текст 2

МАМА ШИЄ

Я дуже люблю спостерігати за тим, як шиє моя мама. Вона акуратно прикладає викрійку до тканини, дивиться, чи всі деталі лягли правильно, а потім сколює викрійку з тканиною. Слідом за цим мама бере лекало і крейду, точно по контуру викрійки обводить її, а потім деталі з тканини вирізає великими ножицями. Вона сколює потрібні деталі, зметуює їх вручну і починає шити на швейній машинці.

Рядок у моєї мами виходить рівним, без зиґзаґів. Ще не дошиту річ мама одягає на замовника, сколює в тих місцях, де їй що-небудь не подобається, і малює щось крейдою прямо на тканині. На примірці важко впізнати майбутню гарну сукню або спідницю.

Потім одяг дошивається, прасується, у кінці роботи пришиваються оздоблювальні деталі. Ось, нарешті, нова річ готова, і її можна із задоволенням носити.

VI. НАПИСАННЯ ТВОРУ-ОПИСУ

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Закінчити роботу.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити