Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 7 клас ІІ семестр - 2015 рік

Урок № 49. УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 12. СКЛАДАННЯ Й РОЗІГРУВАННЯ ДІАЛОГІВ ВІДПОВІДНО ДО ЗАПРОПОНОВАНОЇ СИТУАЦІЇ СПІЛКУВАННЯ

Мета:

♦  навчальна: поглибити знання учнів про діалог, особливості його творення, мовного оформлення;

♦  розвивальна: вдосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння складати діалоги відповідно до ситуації спілкування, пов'язаної із власним досвідом;

♦  виховна: формувати вміння і навички використовувати різні види реплік, дотримувати необхідної інтонації, логіки викладу думок, мовленнєвого етикету.

Тип уроку: урок мовленнєвого розвитку.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Лінгвістичне спостереження

► Прочитайте текст. Який вид мовлення використовує автор? З’ясувати особливості побудови тексту.

— Вставай, чоловіче!

— Та ще рано.

— Та яке тобі рано?

— Геть, кажу тобі! Не стій над душею!

— Бач, ще й гнівається! Прийми хоч ноги зі шляху, дай возом проїхати!

— Це ноги не мої, мої були в чоботях! (Нар. тв.)

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ

Мозковий штурм

♦ Яку роль відіграє спілкування в житті людини?

♦ Від чого воно залежить?

♦ Як називається розмова двох і більше осіб?

♦ Як називаються слова кожного учасника діалогу?

♦ Як вести діалог?

♦ У яких стилях мовлення найчастіше використовують діалог?

♦ Які існують правила ведення діалогу?

♦ Які правила ввічливої розмови ви знаєте?

V. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Коментар учителя. Щодня ми спілкуємося з різними людьми: друзями, знайомими і незнайомими, батьками й учителями. Під час обміну думками ми повідомляємо якусь новину або відстоюємо власну позицію.

Яких вимог необхідно дотримувати, коли виникла потреба поділитися своїми думками, спостереженнями чи досвідом?

Колективна робота з пам'яткою (спроектована на дошці)

► Прочитати пам’ятку, доповнити її власними міркуваннями.

Пам'ятка

1. Оберіть тему розмови.

2. Дотримуйте теми і мети спілкування.

3. Не перебивайте співрозмовника.

4. Обміркуйте аргументи, щоб заохотити партнера до діалогу.

5. Під час розмови дотримуйте етикетних норм.

6. Ставтеся з повагою до думки вашого співрозмовника.

Спостереження над мовним матеріалом (робота в парах)

► Прочитати текст за ролями. Визначити тему й основну думку.

СКАЖИ ЛЮДИНІ: «ДОБРОГО ДНЯ!»

Лісовою стежинкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як десь далеко вистукує дятел та струмочок дзюркотить у лісовій гущавині.

Аж тут син побачив, що назустріч їм іде бабуся.

— Тату, куди бабуся йде? — питає син.

— Зустрічати або проводжати,— каже батько й усміхається.— Ось як ми зустрінемося з бабусею, ти й скажеш: «Доброго дня, бабусю!»

— Навіщо ж казати ці слова? — дивується син.— Ми ж її не знаємо.

— А ось зустрінемось, скажемо бабусі ці слова, тоді й побачиш, навіщо.

Ось і бабуся.

— Доброго дня, бабусю! — каже син.

— Доброго дня,— каже батько.

— Доброго вам здоров’я,— відповідає бабуся і усміхається.

І хлопчик побачив: усе довкола змінилось. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легенький вітерець, і листя заграло, затремтіло. У кущах заспівали пташки — раніше їх і не чути було.

На душі в хлопчика стало легко.

— Чому це воно так? — питається син.

Аналіз прочитаного

► Дайте відповіді на запитання.

♦ Чи траплялися схожі ситуації у вашому житті?

♦  Чи зрозумів хлопчик, чому так сказав йому батько? Чи буде він чемним і надалі?

♦ У яких рядках сформульована основна думка оповідання?

► Прочитайте останній рядок тексту. Уявіть ситуацію, продовжте текст-діалог.

складання ситуативних діалогів (робота в парах)

► Складіть й розіграйте діалог-повідомлення, що міг би відбутися між двома друзями, одна з яких через хворобу не відвідує заняття у школі.

► Складіть й розіграйте діалог-волевиявлення, що міг би відбутися між батьком і вчителькою, про необхідність ретельної підготовки учня до занять.

► Складіть й розіграйте емоційний діалог, що міг би відбутися між двома учнями після відвідання ними цікавого фільму.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

► Скласти й записати діалог на одну з тем: «Красиві слова і красиві справи», «Втрачений день».









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.