Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - усі уроки української мови 7 клас І семестр - 2015 рік

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ. ДІЄСЛОВО

УРОК № 10 УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 2 ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ТИПИ МОВЛЕННЯ. ОСОБЛИВОСТІ ПОБУДОВИ ОПИСУ ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ

Мета:

□    навчальна: повторити типи мовлення;

□    розвивальна: розвивати комунікативні вміння;

□   виховна: виховувати культуру мовленнєвої поведінки.

Внутрішньопредметні зв'язки: мова і мовлення.

Міжпредметні зв'язки: мова, література.

Тип уроку: повторення знань, умінь і навичок.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Роздуми

► Прочитайте. Що народ складає у свою багату скарбницю — мову? Найбільше і найдорожче добро в кожного народу — це його мова, ота жива схованка його духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, досвід, почування.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Перевірка домашнього завдання

Виразне читання

► Прочитайте вірш В. Мисика. До якого типу мовлення його можна віднести? Якого він стилю?

СЛОВО

Ласкавий легіт,

але що в ньому,

коли з пустелі віє він?

Привітний вогник,

але що в ньому,

як на безлюдді сяє він?

Прекрасне слово,

але що в ньому,

як не від серця йде воно?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Самоаналіз

► Прочитайте характеристику української мови, яку дав їй видатний український письменник Олесь Гончар. Як ви оцінюєте українську мову? Що б ви додали від себе? Запишіть текст. Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів — скількома епітетами супроводжено визнання української мови. І, зрештою, всі ці епітети слушні.

IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ТИПИ МОВЛЕННЯ

Мікрофон

► Наведіть приклади текстів різних типів мовлення. робота з текстами різних типів

► Прочитайте наведені тексти. У тексті-розповіді поясніть розділові знаки. А в тексті-міркуванні — правопис виділених слів. З одного з текстів випишіть опис зовнішності людини.

Текст 1

ПРО КОРИСТЬ РОЗДІЛОВИХ ЗНАКІВ

Чоловік загубив кому і почав боятися складних речень, шукав фрази, що простіші... Потім він загубив знак оклику і почав говорити тихо, рівно, з однією інтонацією. його вже ніщо не бентежило, не радувало, він став неемоційним, пасивним. Потім він загубив знак питання і перестав запитувати. Жодні події не викликали його цікавості, хоч де б вони відбувалися. Ще через кілька років він загубив двокрапки і перестав пояснювати людям свої вчинки. Врешті у нього залишились одні лапки. Він не міг висловити жодної власної ідеї, весь час когось тільки цитував. Так він зовсім розучився думати, а потім загубив і крапку.

Бережіть розділові знаки! Це — важливий засіб висловлення думок (Із журналу).

Текст 2

В ОСІННІЙ ЧАС СІМ ПОГОД У НАС

В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, туманіє, шумить, мете, гуде і зверху йде.

«А як же це розуміти?» — спитала в баби Катруся. «А ось так, моя внучечко,— одказала баба.— Сіє — це значить падає дрібненький дощик. Віє вітер, восени йому воля, ганяє полями й дорогами.

Туманіє — з’являються тумани, висять над землею вранці і ввечері, а то й цілий день. Шумить пожовкле листя, мете по стежках, по алеях. А то ще й дощ піде, б'є у шибки і теж шумить за вікнами. Гуде, як у велику трубу, вітер у димар. І зверху йде: часом дуже захолодніє, тоді дощ на сніг обернеться, сиплеться зверху. Одне слово — осінь (За І. Сенченком).

Вільний диктант

► Прочитайте текст. Стисло передайте його зміст письмово, зберігаючи опис природи.

САДИ НАД РІЧКОЮ

Є своєрідні закутки на Червоноградщині. Є милі, затишні місця, де ввечері співають комарі і на темну зелень спадає м'який одсвіт вечірньої заграви. Повітря насичене несказанною ніжністю. Воно переливається, як дорогий оксамит, як ніжні рухи сільської Монни-Ванни, що бережно напроти сонця несе свою невимовну красу на налиті здоров'ям городи.

Надвечір'я. У просвіті між очеретами і кущами ліщини стеляться панорами горбів, що один по одному біжать на схід до Червонограда. Між горбами теж просвіти, де вже залягає вечірня тінь, перебігаючи по шахових картках ячменю і проса.

А тут навколо зелень, зелень... Берег і луки, кущі й поодинокі деревця, тропічне гарбузиння і велетні-соняшники, рівні шереги картопель, прополотих чисто й дбайливо, кучерява пшеничка-кукурудза, присадкувата капуста і просто клапті цілинної зелені забирають душу в полон (За І. Сенченком).

Творча робота

►  Прочитайте текст. Зверніть увагу на опис зовнішності людини.

Опишіть коротко зовнішність знайомої вам людини.

Дошкович був чистий черкасець: високий, рівний, з дужими плечима, з козацькими грудьми, з розкішним темним волоссям на голові. В його було лице повне з високим і широким одслоненим чолом. Брови лежали низько і рівно над карими ясними чималими очима. Чималі рум'яні губи були складені щільно й навіть трохи сердито. його погляд, виявляючий розум і тяму, був твердий, спокійний (За І. Нечуй-Левицьким).

Переклад

►  Прочитайте текст. Перекажіть його українською мовою.

Люди всегда изображали всякие сцены из жизни, но древние греки построили первые театры. Люди могли приходить туда и смотреть пьесы. На актерах были хмурые маски, если они играли трагедию (печальную пьесу), и улыбающиеся маски, если они играли комедию (смешную пьесу). В средние века в Европе не было театров. Акробаты, жонглеры бродили повсюду и развлекали людей. В театре на сцене стоят декорации и используют реквизит (предметы, которые требуются для игры актеров, чтобы выглядеть правдоподобно). Режиссер говорит актерам, как им следует играть роль в пьесе, когда двигаться и как произносить слова. Человек, который пишет пьесы, называется драматургом (Из «Детской энциклопедии»).

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Рефлексія

►  З якими типами мовлення ми працювали на уроці? Кому який тип мовлення подобається більше?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (ЗА ВИБОРОМ)

►  Робота за підручником.

►  Підберіть текст певного типу. Запишіть. Проаналізуйте його.

Сформулюйте до нього граматичне завдання.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.