Розробки уроків - усі уроки української мови 7 клас І семестр - 2015 рік

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ. ДІЄСЛОВО

УРОК № 19 УРОК РОЗВИТКУ УМІНЬ № 4. КОНТРОЛЬНИЙ ПИСЬМОВИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ

Мета:

□ навчальна: перевірити практичні вміння та навички;

□ розвивальна: розвивати вміння виконувати різні види робіт з текстом; розвивати пам'ять, логічне мислення;

□ виховна: виховувати навички самоконтролю, відповідальності.

Внутрішньопредметні зв'язки: морфологія, орфографія, синтаксис, пунктуація, стилістика.

Міжпредметні зв'язки: мова, література.

Тип уроку: контроль знань, умінь і навичок.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Нагадування про переказ, докладний переказ, письмовий докладний переказ; про розповідь і опис, опис зовнішності людини, комунікативні вміння

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV.КОНТРОЛЬНИЙ ПИСЬМОВИЙ ПЕРЕКАЗ

Аж ось за отцевські і материнські молитви дав їм Бог і дочечку. Та й раді ж були обоє — і Наум, і Настя; таки з рук її не спускали. От і виросла їм на втіху. Та що ж то за дівка була! Висока, прямесенька, як стрілочка, чорнявенька, очиці — як тернові ягідки, брівоньки — як шнурочку, личком червона, як панська рожа, що у саду цвіте, носочок так собі пряменький, з горбочком, а губоньки — як цвіточки розцвітають, і меж ними зубоньки — наначе жарнівки, як одна, на ниточці нанизані. Коли, було, заговорить, то усе так розумно, так неначе сопілочка заграє стиха, що тільки б її й слухав; а як усміхнеться та очицями поведе, а сама зачервоніється, так от неначе шовковою хусточкою обітреть смажнії уста.

Коси у неї як смоль чорнії та довгі-довгі, аж за коліно; у празник або хоч і в недільку так гарно їх повбира, дрібушка за дрібушку, та все сама собі позаплітала; та як покладе їх на голову поверх скиндячок вінком та заквітча квітками, кінці у ленти аж геть по-розпуска; усі груди так і обнизані добрим намистом з червонцями, так що разків двадцять буде, коли й не більш, а на шиї.. та й шия білесенька-білесенька, от як би з крейди вистругана чепурненько... Та як вирядиться у баєву червону юбку, застебнеться під саму душу, щоб нічогісінько не видно було, що незвичайно. вже ж пак не так, як городянські дівчата, що у панів понавчались; цур їм! Зогрішиш тільки, дивлячись на таких!..

Сорочка на ній біленька, тоненька, сама пряла і пишнії рукава сама вишивала червоними нитками. Плахта на ній картацька. Запаска шовкова, каламайковий пояс, та як підпережеться, так так рукою і обхватиш. От така як вийде, то що і твоя панночка! Іде як павичка, не дуже по усім усюдам розгляда, а тільки дивиться під ноги. Коли з старшим себе зострілась, зараз низенько поклонилась. І таки хоч би то мала дитина була, то вже усякому поклониться і ласкаво заговорить. А щоб який парубок та посмів би її зайняти?.. Вона й не лаятиметься, і ні слова й не скаже, а тільки подивиться на нього так пильно, жалібно, і сердитенько, так хоч би який був, то зараз шапку з голови схопе, поклониться звичайненько, і ні пари з уст. О, там вже на все село була і красива, і розумна, і багата, звичайна, та ще ж к тому тиха, і смирна, і усякому покірна (Г. Квітка-Основ’яненко).

V. ЗБІР РОБІТ І ПІДСУМОК УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

► Доберіть твір-розповідь, твір-міркування та твір-опис (за вибором) і напишіть його докладний переказ.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити