Розробки уроків - усі уроки української мови 7 клас І семестр - 2015 рік

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ. ДІЄСЛОВО

УРОК № 20 УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 4. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОГО ПИСЬМОВОГО ДОКЛАДНОГО ПЕРЕКАЗУ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ

Мета:

□ навчальна: удосконалювати навички самоаналізу та самокорекції;

□ розвивальна: розвивати навички самовдосконалення;

□ виховна: виховувати прагнення до постійного духовного зростання.

Внутрішньопредметні зв'язки: морфологія, орфографія, синтаксис, пунктуація.

Міжпредметні зв'язки: мова, література.

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Як ви розумієте прислів'я?

1. Де слова з ділом розходяться, там непорядки водяться. 2. Згода будує, а незгода руйнує.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ і НАВИЧОК

Ознайомлення з пам'яткою аналізу письмового переказу

► Прочитайте пам’ятку. Використайте її під час аналізу свого переказу.

ПАМ’ЯТКА САМОАНАЛІЗУ ПИСЬМОВОГО ПЕРЕКАЗУ

1. Прочитайте текст власного переказу.

2. Простежте його відповідність докладності змісту, логіці викладу.

3. Зверніть увагу на повноту опису зовнішності людини та його значення для твору розповідного характеру.

4. Поясніть орфографічні і пунктуаційні помилки.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. АНАЛІЗ ВИКОНАНИХ ПЕРЕКАЗІВ

Аналіз (загальний) виконаних переказів (учителем)

Самоаналіз власного переказу з допомогою пам'ятки

робота над орфографічними та пунктуаційними помилками

► Підберіть слова на орфограми, на які допущено помилку.

► Складіть речення на допущені пунктуаційні помилки.

Робота з планом та усний переказ

► Складіть докладний план тексту. Усно за планом докладно перекажіть його.

Джериха сховала празникові одежу в скриню, затопила в печі й заходилась варить вечерю. Микола зняв з полиці скрипку і почав натягать струни. Ще малим хлопцем він зробив маленьку скрипочку й сам вивчився грати козачка. Тепер він уже став музикою, купив собі недорогу скрипку, підслухав усяких пісень у других музик і часто грав до танків дівчатам та хлопцям.

Микола направив струни, повів смичком,— і жалібна пісня розляглася по хаті. Він почав веселого козачка, а сам смичком знов повернув на жалібну думу. Мати слухала, слухала та й сама зажурилась.

— Не грай, сину, такої жалібної! В мене аж сльози навертаються на осі,— сказала Джериха.

У хату ввійшов старий Джеря, високий, тонкий, з сивуватими довгими вусами, з нужденним блідим лицем та смутними очима. Тяжка праця дуже зарані зігнула його стан. Глибокі зморшки на щоках, на лобі, поморщена темна потилиця од гарячого сонця, грубі руки — все це ніби казало, що йому важко жилося на світі. На його пальцях, навіть на долонях, шкура так поморщилась та порепалась, ніби потріскалась на жару. На лівій руці всі пальці трусились безперестану навіть тоді, як він спав. Скільки він вижав, перемолотив та перевіяв тими руками хліба на панщині за свій довгий вік!

Сонце тихо сідало за селом. Сім’я сіла вечеряти коло порога на дворі. Батько й мати все говорили синові, що восени треба їм шукать невістки, що вони стали старі, а панщина важка, податі великі.

Після вечері Микола взяв свиту і ліг спати на току на соломі, але його не брав сон. Він лежав лицем просто неба і дивився на темне небо, засіяне зорями, ніби чорне поле пшеницею. Вечір був темний, теплий та тихий. Кругом стояли верби, груші та вишні, мов вироблені з каменя, а над вербами розстелялось глибоке темне небо. Густопрегустовисипали зорі на небі. Микола не міг одірвать очей од неба, водив очима за зірками, придивлявся до густої Квочки, до Воза, до Волосожара, і йому здавалось, що небо — то якась здорова дивна книга, а зірки — то якісь дивні слова (І. Нечуй-Левицький).

Бесіда

ü Чим займався Микола, коли мати варила вечерю?

ü Чому Микола грав жалібні пісні?

ü Як зреагувала на це мати?

ü Опишіть портрет старого Джері.

ü Про що говорили батько й мати синові за вечерею?

ü Що робив Микола після вечері?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Рефлексія

Які мої вміння та навички щодо написання докладного переказу розповідного тексту з елементами опису зовнішності людини стали досконалішими?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

► Напишіть докладний переказ наведеного вище тексту, врахувавши свої недоліки в контрольному переказі.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити