УКРАЇНСЬКА МОВА - Конспекти уроків 7 клас Посібник для вчителя - 2015 рік

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2. ДІЄСЛОВО

Початковий рівень

1. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до І дієвідміни.

А Склеїти, пасти, колоти, боронити, хотіти.

Б Бігти, непокоїти, берегти, стогнати, бити.

В Нести, привести, жаліти, кохати, іржати.

Г Любити, турбувати, зсипати, вирушити, вирости.

2. Укажіть рядок, у якому всі слова належать до II дієвідміни.

А Непокоїти, дозволяти, співати, сховати, сподіватися.

Б Крутити, шуміти, світити, передати, жартувати.

В Говорити, підхопити, вимагати, віддати, виграти.

Г Спати, летіти, мовчати, вчити, передплатити.

3. У якому рядку допущено помилку в написанні особових закінчень дієслів?

А Жнемо, повернеш, дивишся, борешся, любимо.

Б Обмережимо, знаходиш, ненавидите, захопите, летите.

В Захистимо, пишеш, переставиш, плачемо, колють.

Г Наносить, з’їздиш, замерзнеш, зрубаєш, вдержиш.

Середній рівень

4. Укажіть рядок, у якому всі дієслова мають однакове граматичне значення способу.

А Дзвенять, чуєш, зраджу, будеш творити, запам’ятай.

Б Виготовив, скаже, повідомили, розрахуємося, здійснив би.

В Замовив, відрахують, порють, ношу, бережімо.

Г Розрізняють, сниться, зацвів, будете кричати, серджуся.

5. Укажіть рядок, у якому всі дієслова написані правильно.

А Зустрічаєшся, смієшся, носишся, водисся.

Б Трясешся, купаєшся, умиєшся, насадишся, нахилишся.

В Підпишешся, схаменесся, озвешся, начитаєшся, допросишся.

Г Застудисся, розслабисся, образисся, висписся, поєднаєшся.

6. Укажіть рядок, у якому рядку всі дієслова написані правильно.

А Будемо навчатися, навчатимемось, навчався б, навчатимуся, навчаймося.

Б Будемо пізнавати, пізнаватимемо, пізнав б, пізнаватиму, пізнаваймо.

В Будем опановувати, опановуватимем, опанував би, опановуватиму, давайте опануємо.

Г Будемо складати, складатимемо, складав б, складатиму, давайте складати.

Достатній рівень

7. Установіть відповідність між морфологічними ознаками дієслів і прикладами до них.

1. Дійсний спосіб майб. часу, проста форма

2. Умовний спосіб

3. Наказовий спосіб

4. Дійсний спосіб майб. часу, складена форма

А Збагнув би, насипала б, відчула б, зумів би

Б Працюймо, даруйте, дерзай, бережімо

В Хай живе, хай вірять, нехай сяє, хай будує

Г Вражають, ховає, муркоче, лунають

Ґ Набувайте, обчисли, встановіть, переймай

8. Установіть відповідність між назвами орфограм і прикладами до них.

1. Чергування приголосних в особових формах дієслів

А Кричимо, доїти, мовчиш, мріє

2. Е (є), и (і) в особових закінченнях дієслів

Б Прив’язати, зігрівати, пригадає, з’ясуєш

3. Випадання голосного в коренях слів

В Рветься, проситься, граєшся, смієшся

4. Буквосполучення -ться, -шся в дієсловах

Г Забирати, присилати, виминати, виселяти

Ґ Терплю, воджу, печу, засвищу

9. Установіть відповідність між морфологічними ознаками і прикладами дієслів.

1. 2 особа множ., док. вид, майб. час, І дієв.

А Ловитимемо

2. 2 особа множ., недок. вид, майб. час, II дієв.

Б Садиш

3. 2 особа одн., док. вид, майб. час, II дієв.

В Обчислиш

4. 2 особа одн., недок. вид, теп. час, II дієв.

Г Їсиш

Ґ Виростете

Високий рівень

10. Складіть опис зовнішності людини в художньому стилі, використовуючи різні форми дієслова.

Варіант 2

Початковий рівень

1. Укажіть рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

А Мрію, садить, дружить.

Б Володію, прати, вмиватися.

В Обчислив, намалювала, сиджу.

Г Міркує, пояснив, пекти.

2. Безособове дієслово вжито в реченні:

А Він володіє собою.

Б їй знову пощастило побувати в Карпатах.

В Крокує золота осінь.

Г Багато днів минуло.

3. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу:

А Ходи, мріятиму, учили б, довелося.

Б Порадь, покладу, казала б, встанемо.

В Лети, відчинімо, встаньте, слухай.

Г їж, запитав би, покладу, працював би.

4. Укажіть рядок, у якому є дієслова II дієвідміни:

А З'їсти, перемогти, іти.

Б Оцінити, придавити, зблиснути.

В Навчати, обдурити, захистити.

Г Кипіти, ловити, мріяти.

5. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу в 2-й особі множини:

А Ще пошкодуєте про це не раз.

Б Розумієш як це важливо?

В Прополете моркву, потім поллєте квіти.

Г Будете читати вголос.

6. Укажіть рядок у якому подано дієслова із закінченням -имо:

А Озвуч..., вируш..., зваж...

Б Обер..., змож..., мол..с.

В Покриш..., поглиб..., деформ...

Г Поглиб..., виход...., наблиз.... , зав’яж..

Середній рівень

7. Установіть відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбутній час

1 Буду в’язати

Б Недоконаний вид, майбутній час

2 Перечитаємо

В Доконаний вид, минулий час

3 Працював би

Г Недоконаний вид, теперішній час

4 Переписую

5 Підписав

8. Установіть відповідність між дієсловами і способами їх творення.

А Префіксальний

1 Нявкати, рожевіти

Б Суфіксальний

2 Переписати, відійти

В Префіксально-суфіксальний

3 Богохульствувати, красномовній

Г Складання слів

4 Поглиблювати, пританцьовувати

Достатній рівень

9. Запишіть в особах просту, складну і складену форми дієслова майбутнього часу мовчати.

10. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.

(Не)славити, (не)прославляти, (не)покоїтися (хвилюватися), (не)довідатися, (не)навидіти, (не)хтувати, (не)дочувати, (не)змогти, (не)мовчати, (не)долюблювати, (не)принести, (не)допомагати, (не)вгавати.

Високий рівень

11. Прочитайте текст, поставте дієслова у потрібній формі. Зробіть морфологічний розбір виділеного дієслова.

Природа й людина — то нерозривне ціле. Природа, (оберігати) й (остерігати) людину від злих помислів, вчинків, (робити) її благородною і щедрою, здоровою і навіть мудрою.

(Обдивитися) пильно навколо себе, і багато гарного ви (побачити) поряд (Л. Павленко).

Варіант З

Початковий рівень

1. Укажіть рядок, у якому подано дієслівні форма, що не змінюються за часами:

А Шелестів би, мандруєш, летіть.

Б Помий, утворюється, світився б.

В Прийди, турбуйся, пишалась би.

Г Визначив би, покажи, відкинеш.

2. Укажіть рядок дієслів, що не змінюються за особами:

А Порадив, слухаю, зрозумієте.

Б Опанувати, вітати, рости.

В Розшукаю, спитаємо, знало.

Г Запитую, розкажеш, малюють.

3. Укажіть рядок дієслів, які не мають складеної форми майбутнього часу:

А Рахувати, здійснювати, відновлювати.

Б Поздоровити, обладнати, утворити.

В Пробувати, перечитувати, зігрівати.

Г Закладати, підбирати, гукнути.

4. Укажіть рядок дієслів із закінченням -ете:

А Вдихн..., змоч..., скаж...

Б Ступн..., стриб..., крики...

В Змож..., роб..., вар...

Г Довар..., дмухн..., впевн..., закопт...

5. Укажіть речення, в якому вжито безособове дієслово:

А Вранці добре працюється.

Б Дитя було добре і лагідне.

В Дме сильний вітер.

Г Він не має зошита і ручки.

6. Укажіть рядок дієслів першої дієвідміни:

А Колоти, сопіти, володіти.

Б Боротися, полоти, грати.

В Мандрувати, приходити, прийти.

Г Говорити, читати, писати.

Середній рівень

7. Установіть відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

А Минулий

1 Сподіватимусь, буде малювати

Б Теперішній

2 Відпочинеш, лечу

В Майбутній

3 Працюють, ігнорує

4 Сконала, допомогли

8. Установіть відповідність між дієсловами та їх способовими формами.

А Дійсний

1 Поллється, задзвонить

Б Умовний

2 Спишіть, принеси

В Наказовий

3 Розказала б, турбують

4 Допоміг би, прийшла б

Достатній рівень

10. Запишіть в особах просту, складну і складену форми дієслова майбутнього часу варити.

11. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.

(Не)хтувати, (не)добачати, (не)вгавати, (не)полила, (не)волити, (не) любив, (не)дооцінив, (не)славити(ганьбити), (не)подумала, (недовиконувати, (не)доказував, (не)дійшла.

Високий рівень

12. Запишіть текст, ставлячи дієслова в потрібній формі. Зробіть морфологічний розбір виділеного дієслова.

Приємні риси в характері друга (чарувати), (приваблювати), (схиляти) до щирості; (викликати) любов і повагу. Почуття тим міцніше і глибше, чим більше таких особливостей (знаходити) взаємно, тим більше (мати) підстав (захоплюватися) один одним (М. Шумило).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити