УКРАЇНСЬКА МОВА - Конспекти уроків 7 клас Посібник для вчителя - 2015 рік
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 7 КЛАСІ
1. Дієприкметник відповідає м питання:
а) що роблячий? що зроблений?
б) що роблячи? що зробивши?
в) який? яка? яке? які?
2. Безособові дієслівні форми на -но, -то утворюються від:
а) неозначеної форми дієслова;
б) активних дієприкметників;
в) пасивних дієприкметників.
3. Укажіть рядок, у якому не з дієприслівниками пишемо разом:
а) He/знаючи, не/поважаючи, не/сказавши.
б) He/вгаваючи, не/зважаючи, не/дооцінюючи.
в) He/здійснивши, не/завершивши, не/витримавши.
4. Через дефіс пишуть такі прислівники:
а) Куди/сь, аби/як, яко/сь.
б) Казна/де, десь/то, віч/на/віч.
в) Звідкіля/сь, на/віщо, аби/куди.
5. Укажіть рядок, у якому не з прислівниками пишеться разом:
а) Не/забаром, не/гайно, не/самовито.
б) He/по-нашому, не/дуже, не/цілком.
в) Не/далеко, а близько; не/сумно, а весело.
6. Прийменник — це:
а) змінна самостійна частина мови.
б) незмінна самостійна частіша мови.
в) незмінна службова частина мови.
7. За роллю в мові сполучники поділяють на:
а) прості, складні, складені;
б) сурядності та підрядності;
в) заперечні та формотворчі.
8. Через дефіс пишуть частки:
а) бо, но, от, то, таки;
б) же(ж), би(б), ну;
в) най-, як-, що-.
9. Через дефіс пишуть вигуки:
а) добри/день, на/добраніч, слава/Богу;
б) а/а/ах, но/о/о, киць/киць, ой/ой;
в) ал/ло, в/йо, ов/ва.
10. Спишіть текст, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки. Доберіть заголовок. Зробіть морфологічний розбір виділених учителем слів.
Майже у всіх народів є улюблені рослини/символи. У канадців, скажімо, клен, у росіян — берізка, а в нас — в_рба й калина. Правду каже пр_слів_я: без в_рби й калини нема України. З давніх/давен наш народ опоет_зував цей кущ, оспівав у піснях.
Чи/ж/не/тому/так дбайливо охороняли й доглядали в народі калину. Наруга над/нею вкривала людину ган_бою. Дітям, аби ті не/нів_чили цвіту, казали: не/ламайте калину, бо наклич_те мороз. Справді, калина цвіте на/сам/кінец_ в_ени, коли вже ві_ходять заморо_ки...
Кущ калини біля мат_риної хати. Це не/тіл_ки окраса, а й гл_бокий символ, наш духовний світ, наша спадщина. Як/що троянди й виноград, за влучним висловом Максима Рильського, с_мволізують красиве і корисне, то кущ калини, увібравши в себе оби/дві ознаки, опр_дметнює й духовний потяг до своєї з млі, свого б_рега, своїх традицій (В. Скуратівський).