Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ (14 ГОД)

Урок 12. Складений іменний та складений дієслівний присудки.

Мета: поглибити знання восьмикласників про види присудків, ознайомити їх зі способами вираження простих і складених присудків, розвивати вміння знаходити їх у реченні; виховувати любов до мови, повагу до слова.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Робота з поетичним текстом.

Прочитайте уривки з поетичних творів. Виділіть присудки, визначте їхній вид.

Білі акації будуть цвісти в місячні ночі жагучі; промінь морями заллє золотий річку, і верби, і кручі... (В. Сосюра) Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені. (В. Симоненко) Усі, хто про безсмертя мріє, хай схиляться до споришу. (М. Руденко) Буду згадувать серця пожари, як на гору до неї я йшов. (В. Сосюра) І нехай пливе за роком рік, буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік. (В. Симоненко)

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Проблемне питання.

— Чи в усіх реченнях попереднього завдання ви змогли визначити тип присудка?

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü  Опрацювання теоретичного матеріалу про підмет (с. 47).

ü  Граматичний практикум.

Розпізнавання меж речень, визначення їх граматичної основи, з'ясування способів вираження присудків (вправа 74).

ü  Робота з текстом.

Ознайомлювальне читання тексту, визначення його теми та головної думки; дослідження синтаксичної ролі виділених слів; характеристика присудків (вправа 75).

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü  Тренувальна вправа.

Розподіліть словосполучення та сполучення слів у чотири колонки: І — із дієслівним простим присудком; II — із дієслівним складеним присудком; III — з іменним складеним присудком; IV — із подвійним присудком.

Озимина взялася рости; спориш став зеленіший; сніг розтанув; ніч буде коротшати; інвентар мусимо підготувати; нам не можна гаятися; повітря як мед; згірок укритий квітами; дощі йдуть теплі; оживає природа; стовбури треба білити; сад наче молоком облитий; дні видалися сонячні; ми хочемо допомагати.

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

ü  Робота в парах.

Складання речень відповідно до комунікативного завдання, з'ясування способів вираження присудків (вправа 77).

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати теоретичний матеріал § 8, виконати вправу 78.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Синтаксична вікторина «Хто швидше?».

Визначте головні члени в поданих реченнях.

Мовчання — не завжди згода. (Нар. творч.) Праця — багатство людини. (Нар. творч.) Вік прожити — не поле перейти. (Нар. творч.)









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.