Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ (14 ГОД)

Урок 15. Другорядні члени речення. Означення.

Мета: поглибити знання учнів про другорядні члени речення; розвивати логічне мислення; культуру мовлення та спілкування; виховувати любов до рідної землі.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Робота з поетичним текстом.

Виразне читання вірша; з'ясування його головної думки та провідного мотиву; визначення означень (вправа 89).

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Завдання-гіпотеза.

Доведіть або спростуйте тезу.

Слово другорядний означає: не основний, менш важливий. Отже, другорядні члени речення менш важливі для вираження думок.

ü  Мовний експеримент.

Розкажіть про канікули, уживаючи речення, що складаються лише з головних членів. Який висновок можна зробити про роль другорядних членів у мовленні?

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü  Складання повідомлення на лінгвістичну тему з використанням схеми (с. 62).

ü  Опрацювання теоретичного матеріалу про означення (с. 63).

ü  Відновлення тексту, визначення означень (вправа 93).

ü  Мовознавче дослідження. Трансформація речень (вправа 95).

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü  Опис фотоілюстрації, визначення стилістичної ролі означень у реченні (вправа 97).

ü  Лінгвістичне конструювання.

Складіть речення, у яких подані слова й словосполучення виступали б означеннями.

Високого зросту, великий, імені Т. Шевченка, з дерева, з карими очима, верхи, років двадцяти, зопалу, сьогодні, писати, брата, чорні.

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати теоретичний матеріал § 10, виконати вправу 99.

2. Скласти казку про те, як посварилися головні та другорядні члени речення, бо всі хотіли бути головними і важливими.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Робота з текстом.

Дмитро Білоус так висловився про другорядні члени речення:

Другорядні теж важливі члени речення.

Тут вони не для прикраси, не для клечання.

Часто Гронами рясними в думку просяться.

Але як же з головними співвідносяться?

А підрядними зв’язками з ними зв’язані,

Це враховувати ми з вами зобов’язані.

Думку можуть (помічав це, безумовно, ти)

Пояснити, уточнити і доповнити.

Поділяються, напевно, неспроста вони

На означення, додатки і обставини.

— Чи змінилася ваша думка про значення слова другорядний та другорядні члени речення?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.