Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ. НЕПОВНІ РЕЧЕННЯ (10 ГОД)

Урок 23. Односкладні речення. Означено-особове речення.

Мета: поглибити знання восьмикласників про види речень за складом граматичної основи, ознайомити учнів з різними типами односкладних речень, учити розрізняти їх, правильно вживати, домогтися осмисленого засвоєння матеріалу про означено-особові речення, формувати вміння визначати означено-особові речення та правильно вживати їх у мовленні; розвивати усне й писемне мовлення; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Морфологічний практикум.

Ознайомлювальне читання тексту, визначення його стильової приналежності, віднайдення речень з одним головним членом, визначення граматичної основи (вправа 152).

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Слово вчителя.

Для того щоб схарактеризувати односкладні речення, уміти правильно й доцільно вживати їх в усному й писемному мовленні, щоб збагатити наше мовлення, зробити його яскравішим, виразнішим, необхідно вивчити тему «Односкладне речення».

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü  Опрацювання теоретичного матеріалу (с. 97-99).

ü  Складання речень за схемами (вправа 153).

ü  Трансформація речень.

Визначення виду речень, трансформація речень з односкладних у синонімічні двоскладні (вправа 154).

ü  Творче завдання.

Створення розповіді про враження від побаченого під час уявної подорожі (вправа 155).

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü  Вибірковий диктант.

Випишіть односкладні речення.

Віють з поля чудові пахощі од нестиглою колоса і польових квіток. Поділять тебе, земле, ой, поділять... Погідне блакитне небо дихало на землю теплом. Повні вуха маю того дивного гомону поля, того шелесту шовку, того безупинного, як текуча вода, пересипання зерна. Сонце росло, палало і тихо спускалось додолу. На станцію сходимо разом. (М. Коцюбинський)

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

ü  Комунікативний практикум.

Створення діалогів із використанням поширених та непоширених односкладних речень (вправа 156).

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати теоретичний матеріал § 15, виконати вправу 157.

2. Скласти опис хімічного досліду, використовуючи означено-особові речення.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Хто швидше?».

ü  Пригадайте прислів’я, приказки та афоризми, у яких є односкладні речення, визначте їх типи.

ü  Взаємоперевірка за питаннями в підручнику (с. 100).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити