Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ. НЕПОВНІ РЕЧЕННЯ (10 ГОД)

Урок 29. Розвиток мовлення. Докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю.

Мета: удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння учнів усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення; запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру, сприймати письмовий текст, розуміти його, докладно відтворювати зміст прочитаного; виховувати почуття національної гідності.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: формування умінь і навичок.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Бесіда.

— У якій сфері життя суспільства вживається публіцистичний стиль?

— Яка його мета?

— Які жанри публіцистичного стилю вам відомі?

— Яка основна форма викладу характерна для цього стилю?

— Схарактеризуйте лексику, властиву публіцистичному стилю.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Слово вчителя.

Мета нашого уроку:

— підготуватись до написання переказу тексту;

— попередити можливі помилки;

— учитись правильно висловлювати свої думки;

— розвивати мовлення, поповнювати словниковий запас.

III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

ü  Стилістичний практикум.

Вивчальне читання тексту, визначення його теми, головної думки та стильової приналежності (вправа 189).

ü  Складання плану.

З’ясування ролі та значення виділених слів; розподіл тексту на абзаци, складання плану (вправа 189).

ü  Опрацювання пам'ятки «Як готувати докладний переказ тексту»(с. 124).

ü  Робота над заміткою.

Вивчальне читання замітки, добір заголовка, виписування ключових слів, складання плану, написання письмового переказу тексту (вправа 190).

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

У періодичних виданнях знайти замітку чи статтю про людей, які виявили мужність у мирний час, скласти план висловлювання та усно переказати текст.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».

— Найбільший мій успіх на уроці...

— Найбільші труднощі на уроці...

— Мене найбільше схвилювало (вразило)...






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.