Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ. НЕПОВНІ РЕЧЕННЯ (10 ГОД)

Урок 30. Розвиток мовлення. Контрольний докладний переказ художнього тексту з описом пам'ятки.

Мета: з'ясувати рівень сформованості в учнів текстотворчих умінь, граматичних і правописних навичок; розвивати культуру писемного мовлення, мислення, сприяти збагаченню словника школярів, удосконалювати навички самостійної роботи.

Обладнання: текст переказу.

Тип уроку: контроль й корекція знань, умінь і навичок.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Повторення відомостей про типи та стилі мовлення.

ü  Завдання і запитання учням.

З'ясування лексичного значення слів пам'ятка та пам'ятник.

— Що в них спільного, а що відмінного?

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Бесіда.

— Якби ви були гідом, куди б ви перш за все повели туристів?

— Яка площа у вашому місті є головною? Чи знаєте ви її історію?

ü  Слово вчителя.

Цікаво, що в Києві є не одна головна площа. Виявляється, що кожний район міста має свою головну площу. Про історію однієї з них ми сьогодні й поговоримо, звернувши особливу увагу на пам’ятки, споруджені на ній.

III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

ü  Читання вчителем тексту.

Головна площа Подолу

Головна площа Подолу древня, як сам Київ. Адже саме тут під час прокладання траси метрополітену знайдено залишки дерев’яних житлових будинків X століття.

Ця площа мала різні назви. Після того, як тут збудували Магістрат, її нарекли Магістратською. Пізніше площу перейменували на Контрактову бо саме тут відбувалися контрактові ярмарки. їх проведення було надзвичайно важливим для економічного життя Києва, адже на контракти, тобто для укладення угод про купівлю чи продаж сільськогосподарської продукції, промислових чи ремісничих виробів з’їжджалися купці з багатьох європейських країн. Тут оформляли позички, продавали чи заставляли майно.

Перші ярмарки відбувалися в приміщенні Магістрату, пізніше для них було споруджено спеціальний Контрактовий будинок.

Цікавою особливістю Контрактової площі був фонтан. Він був центральною частиною першого в Києві водогону. Воду з фонтана використовували всі, хто жив у межах чималої площі. 1748 року київський архітектор Іван Григорович-Барський на місці давнього збудував тут круглий кам’яний павільйон, перекритий куполом у стилі українського бароко. Спочатку в павільйоні було встановлено статую ангела, що тримав посуд, з якого виливалась вода. Фонтан мав назву «Феліціан».

У 80-ті роки XVIII століття на фасадах павільйону було прилаштовано сонячні годинники.

На початку XIX століття фігура ангела була замінена на скульптурну групу «Самсон, що роздирає пащу левові». Персонаж Старого Завіту зображений кремезним кривоногим велетнем. Мордована ним тварина нагадує більш безпородного собаку, ніж царя звірів. Дехто з краєзнавців стверджує, що київську скульптуру встановлено в насмішку над офіціозним нетергофським Самсоном, статуя якого оздоблює каскад фонтанів заміського царського палацу.

Біля київського «Самсона» велася жвава торгівля штучними квітами, натільними хрестиками, дешевими сережками. Повір’я стверджувало: той, хто тричі нап’ється з фонтана, назавжди оселиться в Києві.

Вода з фонтана була на диво смачною й чистою. Тож не дивина, що багато хто з прочан у глеку ніс її додому, щоб пригостити рідню.

У 20-х роках статую було знято, фонтан зруйновано. У первісному вигляді його відновлено 1981 року.

(297 сл.)                                                  (За О. Анісімовим)

ü  Осмислення змісту прочитаного.

ü  Робота над складним планом.

ü  Повторне читання тексту.

ü  Складання усного переказу, редагування й уточнення змісту.

ü  Написання контрольного переказу.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дібрати цікавий матеріал про вулиці та площі рідного міста (села).

V. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Бесіда.

— Що нового ви винесли із цього уроку?

— Чи корисною була виконана робота?

— До яких роздумів спонукає текст?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.