Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

ПРОСТЕ УСКЛАДНЕНЕ РЕЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ (8 ГОД)

Урок 36. Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами.

Мета: поглибити знання восьмикласників про однорідні члени речення, удосконалити їхні вміння знаходити узагальнювальні слова при них, домогтися засвоєння учнями правил уживання розділових знаків при узагальнювальних словах, сформувати вміння пояснювати розділові знаки в реченнях з однорідними членами за допомогою пунктуаційних правил, розвивати навички правильно інтонувати речення з однорідними членами при узагальнювальних словах, поширювати речення узагальнювальними словами, будувати висловлювання з використанням узагальнювальних слів; виховувати толерантність.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: формування умінь і навичок.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Граматичний практикум.

Вивчальне читання тексту, добір заголовка; виписування речень з однорідними членами, креслення схем (вправа 226).

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Ситуативне завдання.

Доповніть подані речення однорідними членами так, щоб вони розкривали зміст виділених слів. Якими членами речення виступають виділені слова та дібрані до них однорідні члени? Який між ними зв’язок?

Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь: ... . Увечері до хати посходилась уся сім’я:        — у кожному закутку ховаються тваринки від морозу та заметілі. ... — голі стоять усі дерева в оранжереї, крім туї та піхти.

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü  Опрацювання теоретичного матеріалу (с. 148).

ü  Мовознавче дослідження.

Складання повідомлення на лінгвістичну тему про розділові знаки при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами (вправа 227).

ü  Опрацювання теоретичного матеріалу (с.149).

ü  Робота з поетичним текстом.

Виразне читання поезії Б. Тена, з'ясування лексичного значення виділених слів, характеристика однорідних членів речення за планом (вправа 228).

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü  Редагування речень.

До гірського клімату добре пристосувалися чорниця, малина, кущі, ожина. А калина над ставом одягне розкоші суцвіть і забудеться і морози і люта завія. Я люблю садити і милуватися різними квітами: айстрами і ліліями, гіацинтами і тюльпанами левкоями і настурціями.

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

ü  Комунікативний практикум.

Розповідь про трави своєї місцевості з використанням узагальнюваних слів при однорідних членах (вправа 230).

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати теоретичний матеріал §22, виконати вправу 231.

2. Записати 5-6 загадок з однорідними членами й узагальнювальним словом.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Самооцінка діяльності на уроці.

Визначення навчальних досягнень учнів з теми й стимулювання успіхів у конкретній навчальній діяльності. Самоаналіз здібностей, отриманих у процесі засвоєння теми.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.