Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

ПРОСТЕ УСКЛАДНЕНЕ РЕЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ (8 ГОД)

Урок 37. Розвиток мовлення. Опис пам'ятки культури в художньому стилі (усно).

Мета: формувати вміння вирізняти опис пам’ятки в тексті й усно переказувати його зі збереженням стильових вимог вихідного зразка; розвивати логічне й образне мислення, культуру усного мовлення, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; виховувати національну пам’ять, повагу до героїв.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: формування умінь і навичок.

Хід уроку

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü Перевірка домашнього завдання.

ü Бесіда.

— Які типи мовлення, як правило, поєднуються в текстах художнього стилю?

— Чим відрізняється художній опис від публіцистичного? Художній опис від наукового?

— Які художні засоби й деталі допомагають авторові передати власні враження від зображеного?

— Чи доводилося вам описувати сучасні будівлі, історичні споруди? Яким стилем мовлення ви послуговувалися?

ü Стилістичний практикум.

Вивчальне читання тексту, визначення його стильової приналежності, відповіді на питання (вправа 232).

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Бесіда.

— Чи бували ви на оглядовій екскурсії по місту, на якій екскурсовод розповідав вам про пам’ятки історії та культури (пам’ятники, будівлі)? Про які саме?

— Що дає нам можливість побачити й відчути красу архітектурної споруди?

ü Слово вчителя.

У кожного народу є свої святині. Ми повинні знати свою історію, а ту спадщину, яку ми маємо від попередніх поколінь, берегти, щоб передати нащадкам.

Ми ознайомимося з особливостями опису пам’ятки історії та культури, здійснимо заочну екскурсію до визначних пам’яток рідного міста, намагатимемося якомога повніше передавати словами те, що бачимо. Звичайно, для цього треба бути дуже спостережливими й мати багатий запас слів.

III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТУРОКУ

ü Опрацювання словника термінів (с. 154-155).

ü Опрацювання загального плану опису пам'ятника (с. 155).

ü Усний опис пам'ятки культури (вправа 233).

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Продовжити розпочату в класі роботу зі складання твору-опису пам'ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

ü Бесіда.

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Які особливості тексту-опису пам’ятки історії та культури?

ü Слово вчителя.

Пам’ятки історії та культури — це не лише естетична насолода і пізнання. За законом життя нація гине разом із загибеллю її духовної спадщини. Тому ми не маємо права забувати історію, бо «Хто не знає минулого, той не вартий майбутнього».






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити