Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

ПРОСТЕ УСКЛАДНЕНЕ РЕЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ (8 ГОД)

Урок 37. Розвиток мовлення. Опис пам'ятки культури в художньому стилі (усно).

Мета: формувати вміння вирізняти опис пам’ятки в тексті й усно переказувати його зі збереженням стильових вимог вихідного зразка; розвивати логічне й образне мислення, культуру усного мовлення, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; виховувати національну пам’ять, повагу до героїв.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: формування умінь і навичок.

Хід уроку

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Бесіда.

— Які типи мовлення, як правило, поєднуються в текстах художнього стилю?

— Чим відрізняється художній опис від публіцистичного? Художній опис від наукового?

— Які художні засоби й деталі допомагають авторові передати власні враження від зображеного?

— Чи доводилося вам описувати сучасні будівлі, історичні споруди? Яким стилем мовлення ви послуговувалися?

ü  Стилістичний практикум.

Вивчальне читання тексту, визначення його стильової приналежності, відповіді на питання (вправа 232).

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Бесіда.

— Чи бували ви на оглядовій екскурсії по місту, на якій екскурсовод розповідав вам про пам’ятки історії та культури (пам’ятники, будівлі)? Про які саме?

— Що дає нам можливість побачити й відчути красу архітектурної споруди?

ü  Слово вчителя.

У кожного народу є свої святині. Ми повинні знати свою історію, а ту спадщину, яку ми маємо від попередніх поколінь, берегти, щоб передати нащадкам.

Ми ознайомимося з особливостями опису пам’ятки історії та культури, здійснимо заочну екскурсію до визначних пам’яток рідного міста, намагатимемося якомога повніше передавати словами те, що бачимо. Звичайно, для цього треба бути дуже спостережливими й мати багатий запас слів.

III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТУРОКУ

ü  Опрацювання словника термінів (с. 154-155).

ü  Опрацювання загального плану опису пам'ятника (с. 155).

ü  Усний опис пам'ятки культури (вправа 233).

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Продовжити розпочату в класі роботу зі складання твору-опису пам'ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Бесіда.

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Які особливості тексту-опису пам’ятки історії та культури?

ü  Слово вчителя.

Пам’ятки історії та культури — це не лише естетична насолода і пізнання. За законом життя нація гине разом із загибеллю її духовної спадщини. Тому ми не маємо права забувати історію, бо «Хто не знає минулого, той не вартий майбутнього».



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити