Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

ПОВТОРЕННЯ УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО (3 ГОД)

Урок 4. Розвиток мовлення. Особливості побудови тексту з елементами опису.

Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту з елементами опису місцевості; сприймати письмовий текст, розуміти його; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірна домашнього завдання.

ü  Завдання учням.

Прочитайте висловлювання та дайте відповіді на запитання.

Природа і людина... Скільки існує людство, стільки й намагається передати через мистецтво чарівну і неповторну її красу. Саме природа надихає поетів та художників створювати шедеври.

— До якого стилю належить дане висловлювання?

— Які ознаки художнього стилю?

— На які тини поділяється наше мовлення?

— На яке запитання даємо відповідь в описі?

— Що можна описувати?

— З яких частин складається опис?

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Бесіда.

— Скажіть, навіщо людині необхідно вміти будувати текст з елементами опису?

— Що ви очікуєте від цього уроку?

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü  Стилістичний практикум.

Визначення стильової приналежності тексту; опрацювання змісту та структури висловлення; мовознавчий аналіз тексту (вправа 29).

ü  Опрацювання пам'ятки «Як готуватися до побудови тексту з елементами опису» (с.22).

ü  Переказ тексту з використанням пам'ятки «Як готуватися до стислого переказу» (с.23).

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü Робота з текстом.

Читання тексту, визначення його основної думки, стилю й типу мовлення, добирання заголовка у формі словосполучення. Складання плану, стислий переказ тексту (вправа 30).

V.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Добрати з художньої літератури текст розповідного характеру з елементами опису.

1  варіант — місцевості;

II варіант — предмета;

III варіант — зовнішності;

IV варіант — приміщення.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Бесіда.

— Який тип мовлення називається описом?

— Яка мета опису?

— Особливості наукового стилю?

— Особливості художньою опису?

— Що може бути об’єктом опису?

— У чому полягають особливості побудови тексту з елементами опису?

ü  Інтерактивна гра «Мікрофон».

— Чи справдилися ваші очікування від уроку?



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити