Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

РЕЧЕННЯ ЗІ ЗВЕРТАННЯМИ, ВСТАВНИМИ СЛОВАМИ (СЛОВОСПОЛУЧЕННЯМИ, РЕЧЕННЯМИ) (7 ГОД)

Урок 42. Вставні слова.

Мета: поглибити знання учнів про вставні слова, словосполучення та речення, їхні види за значенням; сформувати вміння відрізняти вставні слова і словосполучення від співзвучних членів речення; удосконалювати вміння виділяти їх у реченнях інтонацією й розділовими знаками; розвивати вміння складати синтаксичні конструкції зі вставними реченнями; сприяти розвиткові мовної й мовленнєвої особистості восьмикласників; виховувати почуття поваги та шани до визначних представників української культури.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Робота з текстом.

Ознайомлювальне читання тексту, визначення його стилю та типу мовлення (вправа 250).

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Завдання учням.

Прочитайте гумореску П. Глазового. Доберіть назву.

Вже ніч надворі. Не спить дитина.

Схилився батько над ліжком сина

і виявляє любов і ласку.

— Послухай,— каже,— синочку, казку.

Так, значить, дід жив і, значить, баба.

Була в них, значить, ще й курка ряба.

І сіла, значить, вона в гніздечко

і, так сказати, знесла яєчко.

Дід бив яєчко і баба била.

Ну, баба, значить, теж не розбила.

А, так сказати, пробігла мишка...—

І тут синочок схопився з ліжка:

— Все значить, значить та так сказати...

Не треба казки! Я хочу спати!

— Яким чином автор гуморески досягає комічного ефекту?

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü  Опрацювання теоретичного матеріалу (с. 169-170).

ü  Мовознавче дослідження (вправа 251).

Списування речень, підкреслення вставних слів. Визначення, які з перелічених значень вони передають:

1) упевненість;

2) невпевненість;

3) джерело повідомлення.

ü  Опрацювання таблиці «Значення вставних слів» (с. 171-172).

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü  Гра «Хто більше?».

Проведення лінгвістичного експерименту (вправа 254).

ü  Комунікативний практикум.

Написання твору в публіцистичному стилі про одного з видатних митців, зображених на фотоілюстраціях (вправа 257).

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати теоретичний матеріал § 24, виконати вправу 259.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Тепер я можу: пояснювати...

розставляти... робити...

наводити приклади...

працювати...

але треба ще попрацювати...






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.