Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

РЕЧЕННЯ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ЧЛЕНАМИ (18 ГОД)

Урок 49. Відокремлені означення.

Мета: сформувати поняття про відокремлені означення, удосконалити вміння вживати розділові знаки при них; учити доцільно використовувати відокремлені означення в усному й писемному мовленні, правильно їх інтонувати; розвивати зв'язне мовлення, емоції; виховувати любов до рідного краю, пошану до його кращих синів.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Лексична робота.

Ознайомлювальне читання тексту, визначення його теми, головної думки та стильової приналежності. Добір синонімів до слів витязь, звитяжний, непоборний (вправа 288).

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Слово вчителя.

Сьогодні ми продовжимо знайомство з відокремленими членами речення, зокрема вивчатимемо поняття про відокремлені означення, умови їх відокремлення, розділові знаки при відокремлених означеннях.

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü  Опрацювання теоретичного матеріалу (с. 196-197).

ü  Синтаксичний практикум.

Списування тексту, виділення відокремлених означень, синтаксичний розбір першого речення (вправа 289).

ü  Мовознавче дослідження.

Опрацювання таблиці (с. 197-198).

ü  Робота з текстом.

Ознайомлювальне виразне читання тексту, віднайдення речень із відокремленими означеннями, з'ясування, до яких членів речення вони відносяться, чим виражені, як впливають на зміст тексту (вправа 291).

ü  Тренувальна вправа.

Трансформуйте речення: а) з відокремленими означеннями — із невідокремленими означеннями; б) з невідокремленими означеннями — із відокремленими означеннями.

Монастир скидався на грізного лицаря, вбраного в казковий, зачарований панцир. (Я. Качура) Вулицею проїжджав віз, запряжений парою ще добрих коней. (М. Вінграновський) Зерно, раз уже провіяне з полови, в комірчині лежало купою. На повитих мороком вулицях не припинявся рух. (Олесь Гончар) В оббитій ряднами і простирадлами сільській хаті хірург працював без перерви вже кілька днів. (О. Довженко) Солодко пахло втоптаним у землю побубнявілим житом. (Г. Тютюнник) Неширокою стежкою, обсадженою смородиною і квасолею, вони йшли вниз. (А. Давидов)

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü  Гра-змагання.

Складання розповіді на одну з тем: «Роль поета (художника, вченого) у змалюванні дійсності» (вправа 292).

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати теоретичний матеріал § 28.

2. Скласти письмове висловлювання «Видатні сини та доньки України», використовуючи відокремлені означення.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Я знаю...

— Я застосовую...

— Я розрізняю...

— Я складаю...

— Я розумію...






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.