Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

РЕЧЕННЯ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ЧЛЕНАМИ (18 ГОД)

Урок 53. Відокремлені прикладки.

Мета: поглибити знання восьмикласників про відокремлені прикладки; формувати вміння знаходити в тексті відокремлені прикладки, аналізувати їх, правильно інтонувати речення з відокремленими прикладками та ставити розділові знаки; розвивати творчі вміння трансформувати, конструювати речення з відокремленими прикладками; виховувати любов до мови.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Завдання учням.

1. Складіть зв'язне висловлювання на тему «Відокремлені прикладки».

2. Напишіть рецензію в науковому стилі на відповідь товариша.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Вправа «Кольорова рефлексія».

Учні обирають колір, який найбільше відповідає їхньому настрою:

Червоний — радісний, захоплений.

Жовтогарячий — радісний, теплий.

Жовтий — світлий, приємний.

Зелений — спокійний, врівноважений.

Синій — сумний, незадоволений.

Фіолетовий — тривожний, напружений.

Чорний — занепад.

Білий — важко відповісти.

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü  Опрацювання рубрики «Із секретів синтаксису» (с. 214).

ü  Граматичний практикум.

Складання речень із поданими порівняльними зворотами, щоб вони виступали в ролі прикладок: 1) відокремлених; 2) невідокремлених (вправа 310).

ü  Комунікативний практикум.

Складання усної розповіді про особливості відокремлення прикладок з добиранням власних прикладів або використанням текстів попередніх вправ (вправа 312).

ü  Тренувальне завдання.

Відновіть пропущені розділові знаки. Поясніть умови виділення прикладок комами або тире.

Сільський чабан дід Свирид показав та розказав мені, як із тієї солом’яної стрічки бриля робити. (Ю. Збанацький) Такі як батько твій Ізот Іванович трудяга-ветеран справжній представник його величності робітничого класу. (Олесь Гончар) Вона була педіатром тобто лікаркою по дитячих хворобах. (Ю. Яновський) Він був відомий як людина широких мистецьких смаків меценат театру колекціонер шедеврів малярства аматор музики. (Ю. Смолич) Членом «Гарту» я був і сам як книжковий ілюстратор. (О. Довженко) Ми юні оборонці ступили на громовий шлях. (В. Сосюра)

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü  Завдання учням.

Усуньте за допомогою відокремлених означень або прикладок подвійне тлумачення речень.

Перед полотнами художників, які були виставлені у музейній залі, юрмилися відвідувачі. До Оксани підійшла сестра її подруги, яка була великим знавцем рідкісних книг. Обличчя наших футболістів, які були замурзані, із набитими колінами, світилися невимовною радістю. На стадіоні я зустріла друга мого брата, який був палким уболівальником університетської баскетбольної команди.

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

V. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ

Повторити теоретичний матеріал § 29, виконати вправу 315.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Групова робота.

Складіть невелику розповідь або репортаж з використанням створених у попередньому завданні речень.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.