Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

РЕЧЕННЯ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ЧЛЕНАМИ (18 ГОД)

Урок 59. Узагальнення вивченого про розділові знаки в реченнях з відокремленими членами.

Мета: узагальнити й систематизувати знання про відокремлені члени речення; формувати вміння визначати їх у реченнях, розставляти розділові знаки в реченнях з відокремленими членами; виховувати повагу до історичного минулого України, видатних представників українського народу.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірна домашнього завдання.

ü  Мовознавча вікторина.

— Яку функцію виконують у реченні відокремлені члени?

— Які члени речення можуть бути відокремленими?

— Чи завжди відокремлюються означення? Наведіть приклади.

— За яких умов відокремлюються прикладки?

— Які розділові знаки вживаються в реченнях з відокремленими членами?

— У яких стилях мовлення переважають речення з відокремленими членами?

— Яким синтаксичним конструкціям синонімічні речення з відокремленими означеннями й обставинами? Відповідь проілюструйте прикладами.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Слово вчителя.

Уявіть собі, що перед вами 12 східців. На якому щаблі, на ваш погляд, ви знаходитесь у знаннях з теми «Розділові знаки в реченнях з відокремленими членами»?

III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

ü  Виконання вправи 341.

ü  Дослідження-трансформація.

Трансформуйте речення так, щоб вони були ускладнені відокремленими членами. Визначте їх вид.

Серж Лифар за походженням був українцем, народився в заможній київській сім’ї. (Л. Семака) Які гаї, хащі, дрімучі ліси зможуть зрівнятися з вирощеним людиною садом? (О. Довженко)

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

ü  Творче конструювання.

Ускладніть подані речення відокремленими членами. Визначте синтаксичну функцію відокремлених членів.

Відокремленим означенням: Наше життя — це своєрідний храм ....

Відокремленою прикладкою: Ім’я Валерія Лобановського ... відоме сьогодні всій Україні.

Відокремленим додатком: В Інтернеті представлено безліч сайтів ....

Відокремленою обставиною: Наша дорога вела просто на південь ... .

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

ü  Пунктуаційний практикум.

Списування уривків з поезій В. Кулика, постановка розділових знаків (вправа 342).

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü  Комунікативний практикум.

1. Складіть невеликий твір-роздум на одну з тем: «Час — мій друг»; «Час для мене, чи я для часу?».

2. Складання діалогів на тему «Що я найбільше ціную в людині?», уживаючи відокремлені члени речення (вправа 345).

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти твір-мініатюру на тему «Наша далека й близька історія», використовуючи речення з відокремленими членами.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Бесіда.

— Чи змінилося ваше місце розташування порівняно з початком уроку?

— Що вдалося на уроці?

— Над чим необхідно попрацювати?









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.