Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

РЕЧЕННЯ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ЧЛЕНАМИ (18 ГОД)

Урок 61. Відокремлені уточнювальні додатки.

Мета: поглибити знання учнів про відокремлені члени речення, ознайомити школярів з відокремленими додатками, їхнім місцем у реченні; формувати вміння знаходити в тексті відокремлені додатки, аналізувати їх, правильно інтонувати речення, розставляти відповідні розділові знаки; розвивати творчі вміння трансформувати, моделювати, конструювати речення з відокремленими додатками; виховувати любов до життя, розуміння його як найвищої цінності.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: формування умінь і навичок.

Хід уроку

I.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü  Перевірка домашнього завдання.

ü  Аналіз тексту.

Читання тексту, визначення його теми й основної думки, виділення в тексті елементів роздуму. Виписування речень з відокремленими членами та з'ясування їх значення (вправа 354).

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü  Бесіда.

— Подумайте й скажіть, чи достатньо такої фрази, щоб домовитися про зустріч: «Зустрінемося завтра в Харкові». Що тут слід уточнити? Які конструкції допоможуть конкретизувати зміст речення?

— Визначте тему, мету уроку та завдання, які нам слід виконати.

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü  Мовознавче дослідження.

Списування речень, з'ясування значення виділених словосполучень. З'ясування значення слів ритуал, ритуальний, закладини; фонетичний розбір слова обов'язково (вправа 355).

ü  Опрацювання таблиці.

Опрацювання таблиці (с. 246-247), формулювання умов виділення уточнювальних членів речення (вправа 356).

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü  Тренувальна вправа.

Прочитайте речення, визначте уточнювальні члени (який член речення уточнюється) і поясніть розділові знаки.

Небо над головою було прозоре, голубуватого відтінку, схоже на ріку в повінь. Йшли лугом, понад мілким озерцем, де трави й лоза вилягли в один бік. (Із тв. Ю. Мушкетика) Три дівчини, студентки-агрономи, йшли взимку по доріжці лісовій. (М. Рильський) То був їх син, молодий студент Павло. (І. Нечуй-Левицький) Молодиці перебрали язиком усіх дівчат у селі, пересудили й багатих, і бідних, гай спинились на одній, то була Варка, дочка одного вербівського багатиря, молода й моторна дівчина. (І. Нечуй-Левицький)

Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати теоретичний матеріал § 32, виконати вправу 360.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Чи досягнута мета уроку?

— Чи виконали ми завдання, поставлені на початку заняття?

— Що вдалося, а над чим необхідно попрацювати?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.