Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік
СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.
РЕЧЕННЯ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ЧЛЕНАМИ (18 ГОД)
Урок 62. Відокремлені уточнювальні обставини.
Мета: поглибити знання учнів про відокремлені члени речення, ознайомити школярів з уточнювальними членами речення, їх основними способами морфологічного вираження, видами та значенням; сформувати вміння знаходити в тексті відокремлені уточнювальні члени, аналізувати їх, розставляти відповідні розділові знаки; розвивати вміння правильно будувати речення з відокремленими уточнювальними членами; виховувати усвідомлення життя як найвищої цінності.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.
Тип уроку: формування умінь і навичок.
Хід уроку
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
ü Перевірка домашнього завдання.
ü Бесіда.
— Яка роль інтонації в реченнях з уточнювальними членами?
— Коли додаток стає уточнювальним членом речення? Проілюструйте прикладами.
— Які розділові знаки ставляться при уточнювальних членах речення? Наведіть приклади речень.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
ü Запитання учням.
— Чому, на вашу думку, відокремленими можуть бути лише другорядні члени речення, а відокремленими уточнювальними — і головні?
III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
ü Опрацювання теоретичного матеріалу (с. 246-247).
ü Пунктуаційний практикум.
Списування речень, ставлячи потрібні розділові знаки, підкреслення відокремлених уточнювальних членів (вправа 358).
ü Опрацювання матеріалу рубрики «Із секретів синтаксису» (с. 247).
ü Відновлення тексту із взаємоперевіркою виконаного завдання (вправа 359).
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
ü Моделювання ускладнених речень.
Складіть і запишіть речення, використовуючи подані словосполучення як відокремлені уточнювальні члени речення.
До самого ранку; особливо на берегах Дніпра; по-доброму; без жодної помилки; переважно діти; або наука про будову людського тіла.
Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.
ü Складання полілогу за запропонованою ситуацією (вправа 361).
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати теоретичний матеріал § 32, виконати вправу 363.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
ü Бесіда.
— Чи знайшли ми відповідь на питання, поставлене на початку уроку?
— Що нового ви дізналися про відокремлені та уточнювальні члени речення?
— Яка їхня функція у реченні, мові?