Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік
СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.
ПОВТОРЕННЯ В КІНЦІ РОКУ (5 ГОД)
Урок 67. Повторення та узагальнення найважливішого матеріалу про просте неускладнене речення.
Мета: повторити найважливіші теоретичні відомості із синтаксису та пунктуації, зокрема про словосполучення, просте неускладнене речення, розділові знаки в ньому; удосконалити пунктуаційні вміння вживати тире між підметом і присудком, на місці пропущеного члена в неповних реченнях; виховувати любов до української мови та пісні.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.
Тип уроку: повторення та узагальнення вивченого.
Хід уроку
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
ü Перевірка домашнього завдання.
ü Термінологічний диктант.
Визначте поняття.
Головний член цього речення має форму 2-ї особи однини теперішнього чи майбутнього часу. Найчастіше конструкція уживається в прислів’ях. Ці речення називаються...
Речення, які вживаються як засіб економного мовлення, для створення психологічної напруги, щоб уникнути тавтології, називаються...
Односкладне речення, у якому стверджується наявність, існування предмета або явища, називається...
Присудок у цьому реченні виражається дієсловом у формі 1-ї або 2-ї особи дійсного чи наказового способу однини, множини. Такі речення називаються...
Речення цього типу можуть указувати на стан природи. Поширені в розмовному, художньому, науковому стилях. Вони називаються...
Речення «До Харкова під’їжджали вночі» за структурою є...
Речення, що має усі члени для розуміння змісту, називається...
Відповіді: узагальнено-особове, неповне, називне, означено-особове, безособове, неозначено-особове, повне.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
ü Завдання учням.
Складіть схему «Будова і функції простого неускладненого речення».
III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
ü Робота з текстом.
Виразне читання тексту, визначення його теми й основної думки, усна характеристика речень за метою висловлювання (вправа 373).
ü Аналіз будови речень.
Читання тексту, визначення його теми, аналіз будови речень (вправа 375).
ü Трансформація речень (вправа 376).
ü Вибіркове письмо.
Визначте тип присудка. Підкресліть у реченнях присудок і другорядні члени. Ясне сонце почало підніматися десь далеко за лісом. (Панас Мирний) Не той тепер Миргород, Хорол-річка не та. (Я. Тичина) Уранці в неділю Улянка взяла кошик і пішла наламати кукурудзи. (О. Донченко) У льотчиків серце несхитне й тверде. (М. Бажан) Усе більше сутеніло, став накрапати дощ. (О. Гончар) Андрійко був повновидий, ясноокий, кучерявий. (Марко Вовчок) Іван був дев’ятнадцятою дитиною в гуцульській родині Палійчуків. (М. Коцюбинський)
Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виконати вправу 377.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
ü Самооцінка за допомогою картки.
Картка самооцінки
РОЗПІЗНАЮ |
РОЗУМІЮ |
РОЗУМІЮ |
Допомога!!! Виконую 1/2 завдань. Незначні помилки. Допомога в пошуку помилок. |
Допомога!! Виконую >1/2 завдань. Незначні помилки. Допомога в пошуку помилок. |
Самостійно виконую всі завдання. Надаю допомогу іншим. Сам відшукую та виправляю) помилки. |
Картку можна роздрукувати з електронного додатка.