Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік

СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.

СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ (4ГОД)

Урок 7. Контрольний диктант.

Мета: перевірити рівень знань, умінь і навичок з теми «Повторення та узагальнення вивченого» і «Словосполучення», розвивати навички самостійної роботи, удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, розвивати орфографічну пильність, слухову пам'ять, виховувати відповідальність.

Обладнання: текст диктанту.

Тип уроку: контроль та корекція знань, умінь і навичок.

Хід уроку

I.  ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ Й ЗАВДАННЯМИ УРОКУ

Учитель знайомить учнів з темою й метою уроку.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ознайомлення з критеріями оцінювання контрольного диктанту. Проведення інструктажу щодо написання диктанту.

III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

ü  Перше читання тексту контрольного диктанту вчителем.

Учні під час першого слухання тексту диктанту сприймають його зміст, звертають увагу на наявність вивчених пунктограм, визначають слова, значення яких не зрозуміли в процесі сприймання.

ü  Повторне читання тексту диктанту вчителем окремими частинами і його написання учнями.

Національні символи країни

«Людина хороша, коли на себе схожа»,— говорять у народі. Кожна нація намагається виявити свою суть у національних символах. Гербом України є тризуб, а прапор складають два кольори: жовтий і синій. Який же зміст, яка історія у цих символах?

Зображення тризуба з’явилося дуже давно: його розрізняють ще на монетах київських князів. Ось деякі версії походження цього знака: скіфський або візантійський скіпетр, корона, Святий Дух, лук і стріла, шолом, сокира.

У Київській Русі тризуб зображували, вносячи у його форму національні елементи, але зберігаючи незмінною основу.

Яке минуле українського прапора? Синій і жовтий кольори бачимо на знаменах українських козаків, у козацькому й гайдамацькому одязі.

Краю, де зародилась хліборобська цивілізація, притаманні саме сині й жовті фарби. Око українця милували жовті квіти горицвіту й соняшника, голубі пелюстки цикорію, барвінку й волошки. Жовте уособлює вогонь, а синє — холод, це два полюси буття, два кінці осі, навколо якої буття обертається.

(146 сл.)                                                 (За В. Супруненком)

ü  Відповіді на питання, що виникли в учнів після написання диктанту.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти для однокласників картки-опитувальники з теми «Словосполучення», повторити відомості про речення.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

ü  Бесіда.

— Чи виоралися ви з роботою?

— У чому відчували труднощі?

— Як ви їх подолали?

— Що нового ви дізналися на уроці?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.