Українська мова 8 клас - розробки уроків до підручника М. І. Пентилюк - 2016 рік
СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ.
ПОВТОРЕННЯ В КІНЦІ РОКУ (5 ГОД)
Урок 70. Узагальнення найважливішого матеріалу про просте ускладнене речення (речення з відокремленими членами).
Мета: повторити, узагальнити й систематизувати основні відомості із синтаксису та пунктуації, сформувати вміння структурувати вивчений теоретичний матеріал; удосконалювати пунктуаційні вміння й навички; розвивати вміння самостійно розв'язувати нові пізнавальні завдання; виховувати почуття національної гідності та гордості.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.
Тип уроку: повторення та узагальнення вивченого.
Хід уроку
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
ü Перевірка домашнього завдання.
ü Бесіда.
— Над якими темами ми працювали у 8 класі?
— Яке головне завдання стоїть перед нами в 9 класі під час вивчення української мови?
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
ü Вправа «Кольорова рефлексія».
— З яким настроєм ви прийшли на урок? Оберіть колір, що відповідає вашому настрою.
III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
ü Групова робота.
1. Складіть зв'язне повідомлення в науковому стилі за поданими темами.
І група — «Звертання».
II група — «Вставні слова».
III група — «Відокремлені члени речення».
2. Усний аналіз відповіді.
3. Відредагуйте текст. Зробіть синтаксичний аналіз речень.
I група
Історія — це пам’ять людського общества, його свідомість, і совість, засоб само очищення, виховання прийдешних поколінь. Нажаль у часи культа особи цілі шари нашого прошлого були зфальсифіковані, Тому особливо серйозних досліджень чекає драматична летопись Карпацького края, то й зрештою всього українського народа.
II група
...Скільки з уст народа нашого можна почути легенд, переказів, скільки пісней, присказок, співанок розказів — трагічних, і смутних, веселих і бесжурних,— скільки усіх багацтв можно записати по наших українських селах, хуторах! А ні щоту їм, а ні віку. Живуть, премножаються, квітнуть...
III група
Мова рідна! Ти ж як море бесконечна, могутьня, глебинна. Котишь і котишь хвилі своїх лексиконів, а їм нема кінця і края. Мільйоно голосно брениш говірками, а вони шумлят, і звенять, і б’ют в наші груди мов хвилі морські — в берег. Краса моя в тобі мудрость віків, і память тисячеліть, і ойкання матерів у лиху годину, і не переможний гук рицарів твоїх у днину побідну...
Завдання можна роздрукувати з електронного додатка.
ü Виконання вправи 383.
ü Написання електронного листа.
Складання електронного листа з побажаннями однокласникам на літні канікули (вправа 385).
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
ü Вправа «Кольорова рефлексія».
— Чи змінився ваш настрій протягом уроку? Який би колір ви обрали зараз?
ü Інтерактивна вправа «Мікрофон».
— Мені сподобалися такі види роботи: ...
— Мені не сподобалося...
— Зможу застосовувати у практичній діяльності знання про...
— Хочу більше дізнатися про...