Розробки уроків - Українська мова. 8 клас. ІІ семестр - 2016 рік

Урок № 66. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 7. КОНТРОЛЬНИЙ ТЕСТ

Мета:

• навчальна: оцінити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Відокремлені члени речення»; перевірити рівень здобутих знань і сформованих умінь і навичок учнів;

• розвивальна: удосконалювати навички учнів роботи з тестами; уміння відшукувати правильну відповідь відповідно до завдань тесту; розвивати творчі здібності конструювати речення з вивченими одиницями;

• виховна: виховувати шанобливе ставлення до природи і краси рідного краю. Форма проведення тематичної контрольної роботи: виконання тестових завдань відкритої і закритої форми.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

IV. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ ВІДКРИТОЇ І ЗАКРИТОЇ ФОРМИ ЗА ВАРІАНТАМИ

Виконання тестових завдань

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь.

1. Виділене слово (словосполучення) не є відокремленим членом у реченні...

А Далеко за річкою блиснуло щось.

Б Степ осяяний сонцем дихав пахощами росяних трав.

В В провулках поміж тинами клубочилася темрява але небо було світле.

Г Журавлі летять із гирла кудись аж за Київ в поліські болота.

2. Відокремленим уточнювальним другорядним членом ускладнене речення...

А На Близькому Сході важливу роль в житті людей відігравала глина.

Б Тут серед степової тиші казка сама просилася в слова.

В Ми часто похапцем живем все відкладаючи на потім.

Г Десь за річкою гув болотяний бугай.

3. Відокремленим неузгодженим означенням ускладнене речення...

А У тій хвилі вона не почувала нічого, крім вдячності за рятунок від нехибної смерті.

Б Ранкові доли, багаті різнобарв’ям трав, горять в росі.

В Панна, з великими очима, з суворо застиглою постаттю, здавалась фантастичною феєю.

Г Лиш народи, явлені у Слові, достойно жити можуть на землі.

4. При виділенні дієприслівникового звороту помилку допущено в реченні.

А А старший царевич, злякавшись батькового гніву, сидів осторонь.

Б Твої слова, не вмиті потом непогамовного труда, пролинуть непотрібним льотом не залишаючи сліда.

В Незважаючи на малесенький вітерець, парило і робилося душно.

Г Степ, струснувши з себе росу та зігнавши непримітні тіні, горить рівним жовто-зеленим кольором.

5. Виділений відокремлений член є обставиною в реченні.

А Він лежав лицем просто неба і дивився на темне небо, засіяне зорями, ніби чорне поле пшениці.

Б Славутич-ріка тече з давнини нашої.

В Там, під кучерявою вербою, і освітив її місяць, хорошу й смутну, у маковім вінку.

Г Ти живеш у Києві — прекрасному й чарівному місті.

6. Помилку допущено при побудові речення.

А Сім’я Миколи Джері працювала на пана не розгинаючи спини.

Б Підійшовши до будинку, йому здалось світло в вікні.

В Затамувавши подих, учні слухали розповідь сивого ветерана.

Г Вертаючись з роботи, Марія Петрівна зайшла до магазину і купила свіже печиво до чаю.

У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

7. Установіть відповідність між реченням і відокремленим другорядним членом у ньому.

1

Відокремлене означення

А

Крім того, процес вимирання цих

2

Відокремлена обставина

ящерів тривав не менше мільйона років

3

Відокремлена прикладка

Б

Дорога, майнувши сірим хвостом,

безшумно сховалася в зелені хлібів

В

Іду я, засмучений хлопчик, до старого коваля

Г

Сповнений любові, я іду по вулиці

вузькій

8. Установіть відповідність між словосполученнями обох стовпчиків, утворивши фразеологізм із відокремленим членом речення.

1

Знайшовши — не скач...

А

... не лізь у воду

2

Сидячи на печі...

Б

... згубивши — не плач

3

Не спитавши броду...

В

... не їстимеш калачі

Г

... доки не перескочиш

9. Установіть відповідність між реченням і видом відокремленої обставини в ньому.

1

Дієприслівниковий зворот

А

В останніх числах червня, перед

2

Одиничний дієприслівник, що

самими жнивами, стало на годині

означає додаткову дію

Б

Дід Захарко довго сидить, дивлячись в одну точку

3

Обмеження дії попередньої обставини

В

Вона не звикла сидіти склавши

руки

Г

Засинаючи, ще почув, як увійшла

мати.

V. ОРГАНІЗОВАНИЙ ЗБІР ЗОШИТІВ ДЛЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ

VІ. ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти усне повідомлення у науковому стилі на тему «Відокремлені члени речення»

Знайти і записати в зошит текст, у якому розповідається про життя тварин. Використовуйте в реченнях відокремлені й уточнювальні члени речення.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити