Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 8 клас І семестр - 2016 рік

Урок № 27. УРОКИ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК № 6. КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР-ОПИС ПАМ'ЯТКИ ІСТОРІЇ ТА КУЛЬТУРИ НА ОСНОВІ ВЛАСНИХ ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ

Мета:

♦ навчальна: ознайомити восьмикласників з вимогами до написання твору-опису пам'ятки культури в художньому стилі;

♦ розвивальна: на основі загального уявлення про структуру, зміст, мовні особливості описів розвивати мовленнєво-комунікативні вміння складати твори-описи пам'яток історії та культури в художньому стилі;

♦ виховна: підвищувати рівень мовної та мовленнєвої культури учнів.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

♦ Пригадайте, які пам’ятки культури та історії ви спостерігали під час екскурсій.

♦ Що запам’яталося з розповіді екскурсовода?

♦ Продемонструйте світлини пам’яток, супроводжуючи презентацію розповіддю.

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бесіда

♦ Якими ознаками характеризуються тексти художнього стилю?

♦ Чим опис у публіцистичному стилі відрізняється від опису в художньому стилі?

Робота з текстом

► Прочитайте уривки з текстів. Визначте їхню стильову належність. Що спільного в їхньому змісті?

► Які художні засоби допомагають авторові передати власні враження від побаченого?

Текст 1

Собор стояв посеред снігів у холодній білій самотині. Возносився рожево під саме небо, і низькі хмари черкали об найвищу баню, заплутувалися безпорадно поміж бань нижчих, умить зупинялись у своєму бігові, і тоді видавалося, ніби починає летіти понад землею сам собор, і суцільна його дивна рожевість заступалася жовтістю від кованого золота, яким покрито було бані, й увесь собор зненацька засвічувався, мов щільник, повний меду, і в найпохмуріших душах ставало ясніше від того видовища (З роману П. Загребельного «Диво»).

Текст 2

Біля св. Софії. Як тут тихо, як одразу входиш у світ високого,— сама молиться душа... Могутні тучі каштанів безшелесно стоять на варті золотих верхів... Боже, яке щастя, що цей шедевр у нас є, що він нас єднає! Софія — душа Києва, душа України. Ніде так, як тут, не почуваєш силу творчого генія, могутній поетичний дух нашого народу. Витвір справді богонатхненний, як казали колись. І може, вища сила відвела в останню мить чорну руку руйнівника (Зі щоденника О. Гончара).

Текст 3

Мовчить собор. Не видно облупленості, іржі на банях, ніч скрадає на ньому всі травми часу... він стоїть, думає свою одвічну думу. Про що вона? Усе тут проходило перед ним, як перед свідком і перед суддею. Ще, здається, недавно рипіли гарби повз нього зі снопами, клекотіла революція на цьому майдані соборному, дзвони калатали на сполох, кликали на сходки, на пожежі, то радісно, то тривожно будили передмістя. Поглядом болю і туги дивилися на нього розширені очі дівчат-полонянок, коли їх тисячами гнали мимо собору в Німеччину. Ридання чув, і крики надії, і залізні туркоти війни, і її, ще страшнішу тишу. (З роману О. Гончара «Собор»).

Післятекстова робота

♦ Які художні засоби використано в текстах? Чи передають вони авторські враження й емоції? (Епітети, порівняння, метафори, уособлення, гіперболи)

♦ Які образні вислови добирають письменники до собору?

♦ Проаналізуйте, у якій послідовності автори описують собор.

♦ На яких саме аспектах автор зосереджує увагу в кожному з текстів?

V. САМОСТІЙНЕ СКЛАДАННЯ ПИСЬМОВОГО ТВОРУ-ОПИСУ ЗА ВЛАСНИМИ СПОСТЕРЕЖЕННЯМИ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ

Робота зі структурою твору-опису пам'ятки:

I. Вступ. Розповідь про те, хто й коли створив пам’ятку, або стислий переказ легенди, з нею пов’язаної.

II. Основна частина. Опис пам’ятки.

1. Назва складової частини пам’ятки та її ознака.

2. ...

3. ...

4. ...

III. Кінцівка. Оцінка пам’ятки (чим запам’яталася, що в ній вразило) або роздум (чому її необхідно берегти).

► Скласти в художньому стилі твір-опис пам’ятки історії та культури одного з історичних міст України, який ви відвідали з екскурсією (наприклад, театру, собору або іншої історичної будівлі). Використати поданий початок.

У спілкуванні з гарними містами, як і з людьми, прагнемо збагатитися їхнім внутрішнім змістом, пізнати їх особливість, смаки. Можливо, міста приховують вишуканість своїх смаків у пам’ятках історії та культури...

► У тексті твору дати відповіді на питання: Які почуття й настрої викликає у вас пам’ятка? Що дивує й захоплює під час її споглядання?

► Дібрати влучний заголовок, який виражав би основну думку твору.

VI. УДОСКОНАЛЕННЯ ТА РЕДАГУВАННЯ УЧНЯМИ ТВОРІВ-ОПИСІВ

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.