Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Розробки уроків - Українська мова 8 клас І семестр - 2016 рік

Урок № 9. РЕЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ ПРОСТІ І СКЛАДНІ (ПОВТОРЕННЯ)

Мета:

• навчальна: поглибити знання восьмикласників про будову речення, його граматичну основу; формувати практичні вміння оцінювати роль простих і складних речень у текстах;

• розвивальна: удосконалювати пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у складних реченнях; розвивати творчі вміння моделювати прості й складні речення відповідно до мети й обставин спілкування;

• виховна: сприяти поглибленню знань восьмикласників про історію своєї країни та її видатних діячів.

Міжпредметні зв'язки: історія України.

Соціокультурна лінія: історія моєї Батьківщини.

Тип уроку: урок повторення й узагальнення знань.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ

IV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота над текстом з елементами аналізу

► Прочитати текст. Пригадати з уроків історії про вчинки Івана Мазепи, що стали важливою сторінкою в історії України. Сформулювати тему й основну думку тексту.

ІВАН МАЗЕПА

Іван Мазепа — один із найславніших гетьманів України.

Він народився 20 березня 1632 року в Мазепинцях на Київщині. Походив із старовинного українського роду Мазеп. Батько Мазепи, Степан, був розумний та освічений чоловік і свого сина, Івана, виховав освіченою людиною.

Спершу вчився Іван удома і, маючи дванадцять літ, складав вірші латинською мовою. Згодом учився в Полоцьку у вищій школі й уже в 16 років пішов на Січ учитися військового ремесла. Служив при козацькім війську за Хмельницького. За хоробрість і розум полюбили його всі козаки, а гетьман Хмельницький радив його батькові послати Івана ще продовжувати навчання за кордоном.

Згодом козаки вибрали гетьманом Івана Мазепу. По-перше, Мазепа був тоді найбільш освічений між старшиною, а по-друге, усі знали, що хоча він і з царем живе в приязні, але над усе любить Україну, то й буде їй вірно служити.

Дійсно, Іван Мазепа, ставши гетьманом, почав щиро думати над тим, щоб визволити Україну з-під залежності всіх сусідів.

Іван Мазепа старався впорядкувати край і піднести його освіту. Побудував багато шкіл і церков власним коштом. Для Київської академії було збудовано новий величавий будинок на три поверхи. Такої школи і в Московщині в ті часи не було.

Мазепа прагнув того, щоб Україна була вільною державою! (За А. Лотоцьким).

Графічний диктант

► Визначити види речень за метою висловлювання, емоційним забарвленням, будовою, використовуючи умовні позначки:

Розповідне неокличне складне — РНС; розповідне окличне просте — РОП; питальне неокличне — ПН; питальне окличне просте — ПОП; спонукальне неокличне — СН; спонукальне окличне просте — СОП.

1. Яка ж ти гарна й пишна, земле наша! РОП 2. Посадіть, друзі, в школі сад! СОП 3. Ти знаєш, як пахне любисток? ПНП 4. А у тім просторім світі добра научайтесь, рідної своєї мови й пісні не цурайтесь/ СОП 5. Як не любити мову нашу? ПОП 6. Хліб пахне солодко, як пахнуть меду соти. РНС 7. Завжди пам’ятайте про батьків і допомагайте їм. СНП

Фізкультхвилинка

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Лінгвістична лабораторія

► Поділити текст на речення. Записати його, дотримуючись розділових знаків. Які речення за будовою представлені в тексті?

Рідний край які дарунки осені в тебе може це рум’яні яблука запашні груші солодкий виноград хтось найбільше любить осінь за тихе полювання в лісі інші ж люблять її за щедрий урожай на полях а за що ти любиш осінь розкажи.

Довідка. Рідний край! Які дарунки осені в тебе? Може, це рум’яні яблука, запашні груші, солодкий виноград. Хтось найбільше любить осінь за тихе полювання в лісі, інші ж люблять її за щедрий урожай на полях. А за що ти любиш осінь? Розкажи!

Синтаксичний практикум

► Прочитати речення. На які різновиди можна їх поділити? Свою думку обґрунтувати. Переписати речення, групуючи їх і виділяючи граматичні основи.

1. Не спить планета (О. Гончар). 2. Ранками на пониклі трави падали холодні роси (Ю. Збанацький). 3. Дорожи честю змолоду (Народна творчість). 4. Скрізь повіяло весною. Стиха долітають звуки піаніно, а думки своє снують (М. Івченко). 5. Схід уже червонів малиново, але навколо ще стояла пітьма (Ю. Збанацький). 6. Змалку його обступали білі стіни, на яких висіли вишиті маминими руками рушники (І. Цюпа). 7. Защебетав соловейко — пішла луна гаєм (Т. Шевченко).

Розподільний диктант

► Записати подані речення, розподіливши їх на прості та складні. Підкреслити граматичні основи.

1. Дніпро зітхає, хвилі шле до ніг, Тарас у бронзі думи снить пророчі (А. Малишко). 2. Як радив Шевченко, учімося, стараймося думать, читать (Д. Білоус). 3. Уже достигли полуниці, росу вечірню трави п’ють, і в ароматі медуниці хрущі шевченківські гудуть (В. Сосюра). 4. Хрущі цілуються з квітками. І сонце сяє понад нами (О. Омельченко). 5. Якщо важко вам стане в путі, ви дороги батьків пригадайте (Д. Луценко). 6. Садівники плекали тут сади, творили хліб насущний хлібороби (М. Сингаївський). 7. Буде в пісні жить моя душа (П. Воронько).

VI. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ.

VIІ. ПІДСУМОК УРОКУ

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.