Українська мова 9 клас - Розробки уроків - 2017 рік

Урок 32. Робота над помилками, допущеними у творі, диктанті й тестовій контрольній роботі. Узагальнення вивченого в І семестрі

Мета: формувати вміння аналізувати допущені помилки, вдосконалювати вміння застосовувати вивчені правила, самостійно працювати з текстом; повторити, закріпити, узагальнити знання учнів з розділу «Синтаксис» і «Пунктуація»; проаналізувати учнівські роботи, відзначивши позитивне в їх виконанні; вказати недоліки, основні види помилок; спонукати учнів до індивідуальної роботи; виховувати бажання глибше пізнавати таємниці рідної мови.

Тип уроку: урок повторення, узагальнення й систематизації знань (формування мовленнєвої компетенції).

Засоби навчання: підручник, таблиця «Види помилок у письмовій роботі» (її зміст — у конспекті уроку), проектор.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап.

II. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

III. Осмислення змісту і послідовності застосування способів виконання дій.

Вступне слово вчителя.

Загальна оцінка якості виконання контрольних робіт.

Озвучення кращих робіт або фрагментів з них.

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

Колективна робота.

Аналіз учителем контрольних письмових робіт, оголошення результатів.

Аналіз типових помилок, допущених учнями в контрольному диктанті, творі (компетентність продуктивної творчої діяльності).

Робота з таблицею «Види поміток у письмовій роботі».

Види помилок у письмовій роботі

Назва та графічне позначення помилок

Конкретне обґрунтування їхньої появи в учнівських роботах

Змістові (3)

• Порушено послідовність викладу.

• Не розкрито тему та нечітко розкрито основну думку.

• Про щось сказано недостатньо.

• Додано щось зайве.

• Спотворено інформацію.

Лексичні (Л)

• Слово вжито у невластивому йому значенні або ж використано спотворене чи перекручене слово.

• Невиправдано повторюється слово чи спільнокореневі слова.

• Використано русизм або суржик.

Граматичні (Г)

• Використано неправильно утворене слово.

• Слово вжито в спотвореній формі.

• Неправильно поєднано слова між собою.

• Неправильно побудоване речення.

Орфографічні (1)

Слово написано з порушенням вивчених орфографічних правил.

Пунктуаційні (V)

Неправильно розставлені або ж відсутні необхідні розділові знаки.

Колективний аналіз типових помилок (компетентність саморозвитку і самоосвіти). Індивідуальне опрацювання учнями допущених помилок.

V. Підсумки. Рефлексія.

Вправа «Незакінчене речення» (соціальна, комунікативна компетентність).

— На уроці найскладнішим було...

— На уроці я навчив(-ла)ся...

VI. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.