Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова 9 клас - Розробки уроків - 2017 рік

Урок 6. PM № 3. Вибірковий усний переказ тексту художнього стилю. Підготовка до усного контрольного переказу

Мета: доповнювати знання дев’ятикласників про особливості вибіркового переказу тексту художнього стилю, формувати вміння виділяти в тексті художнього стилю потрібну інформацію та відтворювати її відповідно до стильових вимог висловлювання, добираючи потрібні мовні одиниці; розвивати вміння усно будувати власне висловлювання відповідно до комунікативного завдання; плекати загальнолюдські моральні цінності.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь (формування комунікативної компетенції).

Засоби навчання: текст переказу.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап.

II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

III. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

— Що таке текст?

— Які ви знаєте стилі мовлення?

— Які ви знаєте типи мовлення?

— За якими ознаками можна розпізнати текст художнього стилю?

IV. Колективна робота з текстом.

— Прослухайте текст.

— Визначте тип і стиль мовлення.

— Доведіть, що висловлювання належить до художнього стилю.

Правда про Прометея

Орел прилітав кожного ранку і розпочинав пекельну роботу... Прометем не мав ненависті до орла, знав, що той приречений, як і він сам, але почував нестерпний біль, муку, страх смерті, а потім важке повільне воскресіння. Його муки майже щодня бачив Геракл. Він чув перший удар дзьобом по Прометеєвих грудях, болісний крик та стогін. І жаль стискав могутнє серце героя. Одного разу, щойно орел злетів з вершка дуба, Геракл вхопив велетенський уламок каменя й пожбурив у нього. Уламок розтрощив птаха об скелю. В кілька кроків Геракл видряпався на гору, легко повиривав зі скелі штирі, поскручував з Прометеєвих рук та ніг ланцюги й опустив його на землю.

Прометей ішов цілий день. А коли настала ніч, підійшов до якогось житла. Він втомився, йому було холодно, руки тремтіли. Посеред двору горіло багаття, довкола якого сиділи люди, смакували їжу, весело гомоніли. Прометей не вимовно зрадів: це ж його вогонь! Він подарував людям вогонь. Тепер вони готують на ньому собі їжу, гріються. Прометей хотів присісти біля багаття, та в ту мить літній сивобородий чоловік мовив суворо: «Йди геть, пришельцю з ночі». Так він ходив до пізньої ночі. Його звідусіль проганяли. І тоді Прометей сховався неподалік від одного багаття. Коли люди поснули, тихенько підкрався, вихопив головешку й подався геть. Він підіймався кудись угору й врешті опинився перед великою печерою. В нього ще вистачило сили настягати сушняку й розпалити багаття. Біля нього й заснув глибоким сном. І вже не чув, як опівночі вгорі здійнявся страшний гуркіт. Такої грози тут не було од сотворіння світу. Вода залляла геть усі багаття в селищі. Вогонь не погас тільки в печері.

Люди ж, які жили в селищі, прокинувся і в розпачі звели до неба руки. І раптом побачили велетенське багаття на горі. Вони підійшли до найвищого крутосхилу, але Прометей поспихав їх зі скелі. Тоді люди приповзли на колінах і почали жалібно квилити, випрохуючи вогню. Зрештою Прометей погодився дати їм вогонь, але зажадав, аби люди збудували йому на горі палац.

Люди вславляли Прометея, складали пісні на його честь, виліпили з глини його постать та поставили її в селищі, молилися на неї. Згодом глиняну статую Прометея люди замінили на камінну й викарбували на постаменті великими літерами: «Нашому дорогому титану Прометею» (За Ю. Мушкетиком; 324 сл.).

— Визначте тему тексту.

— Які слова є ідеєю тексту?

— Які художні засоби вживає автор у тексті?

— Що подарував людям Прометей? Чи зуміли люди його оцінити?

— Яким, на вашу думку, є Прометей у ставленні до людей?

Словникова робота.

Пришелець — захожа, чужа людина; той, хто прибув з іншого місця.

Головешка — недогоріле обвуглене або тліюче поліно.

Штирі — циліндричний стержень.

V. Повторне читання тексту.

VI. Переказ змісту тексту.

— Перекажіть близько до тексту ту частину, у якій ідеться про прихід Прометея до людей.

VII. Підсумки. Рефлексія.

VIII. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.