Українська мова 9 клас - Розробки уроків - 2017 рік

Урок 7. PM № 4. Ділові папери. Резюме

Мета: формувати вміння й навички складати та оформлювати резюме; розвивати орфографічну та пунктуаційну грамотність, зв’язне мовлення, вміння аналізувати, порівнювати мовні явища; виховувати риси ділової людини, інтерес до різних професій; сприяти самопізнанню учнів; формувати соціальну компетентність.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь (формування комунікативної компетенції).

Засоби навчання: зразок резюме (його зміст —у конспекті уроку), роздавальний матеріал.

Перебіг уроку

  1. Організаційний етап.
  2. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

— Пропоную поговорити про доволі популярний сьогодні тип заробітку, як віддалена, або дистанційна, робота. Вона передбачає працю в зручний для вас час у зручному для вас місці, за вашою спеціальністю, а з роботодавцем спілкуєтесь безпосередньо через електронну пошту.

Яким чином можна розпочати співпрацю з віддаленими організаціями? (Спочатку> відвідати їх сайти, переглянути розділи «Вакансії», а потім надіслати своє резюме).

Для того щоб у вас не виникало проблем щодо складанням резюме, розуміння суті цього документа, грамотного його оформлення, ми проводимо сьогоднішній наш урок.

III. Вивчення нового матеріалу.

— Як ви розумієте слово «резюме»? (Відповіді учнів).

Пояснення вчителя.

Резюме — це документ, у якому коротко викладено особисті, освітні та професійні відомості про людину, адресований роботодавцеві. Складається особою, що бажає зайняти певну вакансію, під час прийому на роботу. Особливістю такого документа є стислість (його обсяг, як правило, не перевищує 1 аркуша).

Сьогодні однаково поширеними стають паперові й електронні резюме. Останні розміщують на спеціалізованих мережевих сайтах і відкриті для вільного доступу керівникам кадрових відділів підприємств, які набирають персонал.

Основними реквізитами резюме є:

  • назва виду документа;
  • прізвище, ім’я, по батькові;
  • домашня адреса;
  • контактна інформація: поштова, електронна адреса, телефон, факс тощо;
  • дата і місце народження;
  • мета;
  • професійний досвід;
  • освіта;
  • сімейний стан;
  • додаткові відомості;
  • підпис;
  • дата;
  • фотокартки (у разі потреби).

У резюме відомості про професійну діяльність та освіту викладають у зворотному хронологічному порядку.

У відомостях про освіту зазначають повне найменування навчальних закладів, де довелося вчитися, рік випуску.

У відомостях про професійний досвід указують, яку посаду обіймає особа тепер, попередні посади із зазначенням стажу роботи.

Графа «Додаткові відомості» містить інформацію про володіння іноземними мовами і комп’ютером, участь у наукових конференціях, наявність друкованих робіт, громадську діяльність, інтереси претендента тощо.

Укладаючи резюме, слід акцентувати увагу не на тому, що ви хочете отримати, а на тому, що ви можете запропонувати, які, на відміну від інших претендентів, масте переваги.

Зазвичай працедавці хочуть отримати підтвердження надійності та фаховості претендентів. На вимогу слід надати номери телефонів попередніх місць роботи. Рекомендаційний лист доцільніше принести особисто, а не надсилати разом із резюме. Доцільно зазначити бажання навчатися й підвищувати рівень своєї кваліфікації в галузі, яка цікавить роботодавця.

  1. Виконання вправ.

— Прочитайте зразок резюме, визначте наявні в ньому реквізити.

РЕЗЮМЕ

Світницька Раїса Анатоліївна

м. Славута, вул. Ізяславська, 15, кв. 14

телефон: 7-26-15

електронна пошта: ...

м. Славута, 17 вересня 1989 року

заміжня, має 3-річну доньку

перекладач

2006-2011 — Рівненський державний гуманітарний університет, факультет іноземних мов, кваліфікація — викладач англійської та німецької мов;

2011-2014 — працювала перекладачем на заводі «Будфарфор». Перекладала технічні інструкції; 2014-2016 — працювала в Славутській загальноосвітній школі № 5 на посаді вчителя англійської мови.

  1. 12. 2017 р.Р. А. Світницька

Робота в групах.

— Прочитайте уривок з тексту документа. З’ясуйте, який це вид документа.

А Загальний педагогічний стаж — 16 р. Навчаючись у Херсонському державному університеті, працювала за сумісництвом викладачем географії міського ліцею «Джерело». У 1994 р. закінчила курси перекладачів. У 1998 р. видала довідник «Абетка екологічної безпеки». Була консультантом з екологічних питань у депутата Верховної Ради України.

Маю досвід роботи з ПК. У разі потреби можу надати рекомендації.

Б 3 2001 р. до 2012 р. навчалася в міській ЗОШ I—III ст. № 4, одинадцять класів якої закінчила з відзнакою.

З 2012 р. — студентка факультету психології, історії та соціології Херсонського державного університету, на 5-му курсі якого й навчаюся.

На громадських засадах очолюю редколегію факультетського часопису «СФ».

Склад родини: батько — Мотрич Григорій Іванович, 1965 р. н., директор ЗОШ I—III ст. № 6.

В У зв’язку із завершенням терміну навчання на факультеті початкових класів прошу перевести мене на посаду викладача психології від 06.10.2017 р. Додаток — копія диплома.

Вправа-гра «Відгадай, про кого йдеться».

Лексичні значення слова записані на картках, представники груп витягують картки та відгадують назву професії.

  1. Службовець, який розносить ділові папери; особа для роз’їздів у термінових справах. (Кур'єр).
  2. Керівник, директор, завідувач, адміністратор; найманий фахівець-керівник, що не є власником фірми. (Менеджер).
  3. Професійний посередник під час укладання торговельних і біржових угод. (Макkер):
  4. Комерційний посередник; представник установи, який виконує ділові доручення. (Агент).

5: Особа, що купує або продає товари, грошові номінали або акції від імені інших осіб. (Брокер).

  1. Фахівець, який здійснює операції з цінними паперами та представляє інтереси інвесторів. (Дилер).

«Вибери правильний варіант відповіді».

  1. Документ, у якому подано короткі відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи й досягнення особи, яка його складає, — це

А автобіографія Б резюме В характеристика

  1. Характеристика — це документ, у якому

А підтверджуються певні дії, які були здійснені між двома особами чи особою й установою Б оцінюють ділові й моральні якості працівника як члена колективу за термін, який він відпрацював на підприємстві

В фіксують місце, час, мету проведення зборів, конференцій, засідань, нарад

  1. Підсумки. Рефлексія.

— На уроці ми ознайомилися з таким документом ділового мовлення, як резюме.

— Напишіть резюме-висновок, про що ви дізналися, чого навчилися сьогодні на уроці.

  1. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.
  • Скласти резюме.


Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити